----- Please Turn on your speakers & listen our " Lanka ART web Radio "----- Send us your art Related news to ** lankaart1@gmail.com ** -----

Pages

RADIO

කවුරු කොහොම කිව්වත් අදටත් ජනතාවට සමීප වේදිකාව සහ සිනමාවයි

Thursday, July 22, 2010

කවුරු කොහොම කිව්වත් අදටත් ජනතාවට සමීප වේදාකව සහ සිනමාවයි

ප්‍රියංකර රත්නායක බොහෝ දෙනෙක්‌ හදුනාගෙන ඇත්තේ චිත්‍රපටි ටෙලි නාට්‍යය හා වේදිකා නාට්‍යය රංගන ශිල්පියකු ලෙසයි. මීට අමතරව හේ වේදිකා නාට්‍යය පිටපත් රචකයකු නිෂ්පාදක වරයකු පමණක්‌ නොව නාට්‍යය හා රංග කලාව පිළිබඳව විශ්වවිද්‍යාල කථිකාචාර්ය වරයකු ද වෙනවා. ප්‍රියංකර රත්නායකගේ නවතම නාට්‍ය නිර්මාණය යි. "අද වගේ දවසක ඇන්ටීගනී" පරිවර්තන වේදිකා නාට්‍යයක්‌ වන මෙහි දර්ශන

රැසක්‌ ඉදිරියේදී වේදිකා ගත වීමට නියමිත යි. ඔහුගේ එම නාට්‍යය නිර්මාණයත් කලා ජීවිතය පිළිබඳවත් අප කළ කතා බහකි මේ.

මොකක්‌ද අද වගේ දවසක ඇන්ටිගනී" නාට්‍යයට තේමා වන්නේ?

ග්‍රීක නාට්‍යයකරුවන් අතර ඉදිරියෙන් ම සිටි කෙනෙක්‌ තමයි සොෆොක්‌ලීස්‌ ඔහුගේ නාට්‍යය අතුරින් ඇන්ටිගනී නාට්‍යය තමයි පරිවර්තනය කරලා තියෙන්නේ. මෙහිදී කතා කරන්නේ. එකල රජ ගෙදරක ක්‍රියාත්මක වුණ සිද්ධි දාමයන් හා රටේ නීතිය ගැනත් මානුෂ්‍ය නීති ගැනත්. ඊට මැදිවන්නේ කාන්තාවන්. 1971, 1988 හා වසර තිහක යුද්ධය තුළ මේ නීති රිති මනුෂ්‍ය බැදීම් ගැන අපි අත්දැක්‌කා. අපේ කාන්තාවන් ඊට මුහුණ දුන්නා. එය එදා වගේම අදටත් ජාති භේදයකින් තොරව පොදුයි. ඒ නිසයි අපි මේ අත්දැකීම් බෙදා හදා ගන්න මේ වගේ උත්සහයක්‌ ගත්තේ.

කරලියට ඔබේ ආගමනය සිද්ධ වුණේ කොහොම ද?

පාසල් වියේ සිටම නාට්‍යය ක්‍ෂේත්‍රය කෙරෙහි මගේ ඇල්මක්‌ තිබුණා. ඒ ඇල්ම හුණුවටයේ කතාව, දුන්න දුනු ගමුව වැනි නාට්‍යය බැලීමෙන් වැඩි දියුණු වුණා. ඒ නිසාම නාට්‍යය චිත්‍රපටි බැලීමේ පුරුද්දක්‌ මට ඇති වුණා. සෝමලතා සුබසිංහ මහත්මියගේ ළමා හා යොවුන් රංග පීඨයෙන් මෙන්ම රාජ්‍ය නාට්‍ය පාසලෙන් මම බොහෝ දෑ ඉගෙන ගත්තා. ඊට පස්‌සේ කාලෙක රාජිත දිසානායකගේ නාට්‍යය කණ්‌ඩායමට එකතු වුණා. එහෙම තමයි මගේ ගමන ඇරැඹුණේ.

අද කලාවට ලැදි බොහෝ දෙනෙක්‌ කියන්නේ තමන්ට ඉගෙන ගන්න රාජ්‍ය ආයතනයක්‌ නැහැ කියලයි. ඔබ කියන රාජ්‍ය නාට්‍ය පාසල කුමක්‌ ද?

සංස්‌කෘතික අමාත්‍යාංශය යටතේ රජය විසින් නාට්‍ය පාසලක්‌ ආරම්භ කළා. මම එහි ඉගෙන ගත් සාමාජිකයෙක්‌. ඒ පාසල තිබුණේ වසර දෙකයි. ඊට පසු කාලීනව ටවර් හෝල් රංග පාසල යොවුන් නාට්‍ය පාසල ආදියට රාජ්‍ය නාට්‍ය පාසල පූර්වා දර්ශ වූ බවයි මගේ විශ්වාසය. ඉගෙන ගන්න කෙනෙකුට ඒවායෙන් යහපත් දෙයක්‌ ඉගෙන ගත හැකියි.

ඔබ චිත්‍රපටි හා ටෙලි නාට්‍යය වලටත් සම්බන්ධයි.

සංඛ්‍යාත්මක අඩු සංඛ්‍යාවක්‌ චිත්‍රපටි හා ටෙලි නාට්‍ය වලට සම්බන්ධ වුණා. මම හිතන්නේ වේදිකාවේ හා සිනමාවේදී කරන්න පුළුවන් දේවල් ටෙලි නාට්‍යවලදී කරන්න බැහැ. ටෙලි නාට්‍යවලට වඩා ජනතාවට සමීප වේදිකාව හා සිනමාවයි.

නමුත් ඒ ක්‍ෂේත්‍ර දෙකෙන්ම ජනතාව ඈත් වෙලා නේද?

මෙහෙමයි බැලූ බැල්මට එහෙම පේනවා තමයි. බලන්න හොද සිනමාවකට හොද වේදිකා නාට්‍යයක්‌ බලන්න රසිකයන් එන විදිහ. ටෙලි නාට්‍යය බලනවා නෙවෙයි රසිකයන්ට බලෙන් පෙන්වනවා. දැන් බලන්න, චිත්‍රපටියක්‌ බලන්න අපි ඒ සඳහාම සූදානම් වෙලා සිනමා ශාලාවකට යනවා. නාට්‍යයක්‌ බලන්න සතියකටවත් කලින් සූදානම් වෙනවා. එය රස විදින්න සූදානම් වෙනවා. ඒත් ටෙලි නාට්‍යයක්‌ එහෙම ද? අඩු ගානේ අද රෑට අපි අසවල් ටෙලිය බලනවා කියලා කතා වෙන කෙනෙක්‌ ඉන්නව ද? ඒකයි මම ටෙලිනාට්‍යයට වඩා වේදිකාව හා සිනමාව ජනතාවට සමීපයි කියලා කියන්නේ.

ඔබ මොනවා කිව්වත් අද ටෙලිනාට්‍යය නළු නිළියන් සිනමා හා වේදිකා නළු නිළියන්ට වඩා ජනප්‍රියයි.

අද රූපවාහිනි නාලිකාවල පෙන්වන්නේ මෙගා ටෙලි නාට්‍යය යි. මේවා කොටස්‌ සියය ඉක්‌මවනවා. දිනපතාම පෙන්වනවා. ඉතිං උදේ හවස දකින කොට ඒ රූපය කෙනෙකුගේ හිතේ ඇදෙන්න පුළුවන්. ඔබ හරි. එහෙම හිතන කොට. අද සියල්ල මුල්‍යකරණය වෙලා. ඒ මත සිද්ධ වෙන බොහෝ නිර්මාණ හා ඊට දායකවන්නන් ක්‌ෂණිකව ක්‍රියාකරන දේවල්. අද හැම තැනම නළු නිලිsයෝ ඒත් එදා එහෙම නැහැ. එදත් අමරසිsරි කලංසූරිය වැනි අපේ ජ්‍යෙෂ්ඨ රංගන ශිල්පීන් බස්‌ වල ගමන් කරා. ඔවුන් නිහතමානීව මහජනතාව සමග කටයුතු කළා. ජෝතිපාල වැනි ගායකයන් මහජනයා එක්‌ක සමීපව කටයුතු කළා. එදා ඔවුන්ගේ ජනප්‍රියත්වය යි අද ඔබ කියන නළු නිලියන්ගේ ජනප්‍රියත්වය යි පැහැදිලිව දැකිය හැකියි. ඒ නිසා නියම ජනප්‍රියත්වය කියන්නේ මොකක්‌ද කියලා අපි වටහා ගත යුතුයි.

ඔබේ නවතම නාට්‍යය නිර්මාණයට දායක වූවන් ගැන කතා කළොත්.

අද වාගේ දවසක ඇන්ටිගනී, ආරියවංශ රණවීරගේ පරිවර්තනයක්‌. එහි රංගනය විශ්වජිත් ගුණසේකර , ප්‍රසාදිනි අතපත්තු ඖෂධී වික්‍රමසිංහ, ප්‍රියන්ත සිරි කුමාර , කෞෂල්‍යා මෙන්ඩිස්‌, තුමිඳු දොඩන්තැන්න, සමාධි ලක්‌සිරි, සමන් මලලසේකර, නලින් ලුසේනා , සංගීතය ප්‍රමිත් දහනායක, පසුතල නිර්මාණය වසන්ත වැලි අංග, ඇදුම් නිර්මාණය හර්ෂිකා රත්නායක, ආදීන් දායක වෙනවා.

සුගත් ශාන්ත මොරගහකුඹුර
ඡායා - සුජාතා ජයරත්න



0 comments:

Post a Comment