මහා කලා නිර්මාණ ජනප්රිය රැල්ලට යට වෙන්නේ නැහැ
නිශ්ශංක දිද්දෙනිය, වේදිකා නාට්ය කලාව හා සැබැදුණු නාමයකි. අඩසියවසකට
ආසන්න කාලයක් දිවයිනේ නාට්ය කලා කේෂ්ත්රයේ නියුතු කලාකරුවකු වශයෙන් ලැබූ
අත්දැකීම් හා කරන ලද පර්යේෂණ ආශ්රයෙන් සුවිශේෂි කටයුත්තක ඔහු නිරතව සිටී.
මේ ඒ පිළිබඳ ඔහු සමඟ කළ සාකච්ඡාවකි.
කාලයක් තිස්සේ අපේ රටේ ජනප්රියව තිබූ නාඩගම්, නූර්ති, ටීටර් ගීත සංරක්ෂණය කර
නව පරපුරට ඒවා හඳුන්වාදීම පිළිබඳව වසර ගණනාවක් තිස්සේ මගේ හිතේ අදහසක්
තිබුණා. එය මල්ඵල ගැනීමක් ලෙස මේ මස 23 වැනිදා කොළඹ බිෂොප් විද්යාලයීය
ශ්රවණාගාරයේදී පැවැත්වෙන නූපුර රඟ අභිඥාන මංගල්යය හැඳින්විය හැකියි.ඒ වගේම පැරණි නාඩගම්, නූර්ති හා ටීටර් ගීත 32 ක් ඇතුළත් කර නිර්මාණය කෙරුණු සුසර ගී 1 හා 2 ගීත තැටි එළි දැක්වීමත් සිදු කරනවා. පසුගිය කාලයේ මම ‘පුරාතන නාඩගමේ අද්යතන ස්වරූපය’ නමින් අදාළ විෂය බද්ධ වූ පර්යේෂණ ග්රන්ථයක් රචනා කළා. එය දොරට වැඩීමත් මෙදිනම සිදු කෙරෙනවා.
ඒ වගේම කලා ක්ෂේත්රයට අනුපමය සේවයක් සිදුකළ ප්රවීණ රංගවේදී වසන්ත කුමාර ශිල්පියාට උපහාර පිදීමකුත් සිදුවෙනවා. ඊට අමතරව මේ සමස්ත ක්රියාවලි හා සබැඳුණු මගේ වෙබ් අඩවියකුත් මෙදින විවෘත කරනවා. මෙවැනි වැඩසටහන් කිහිපයක් මෙදින පැවැත්වෙනවා.
‘පුරාතන නාඩගමේ අද්යතන ස්වරූපය’ කෘතිය රචනා කළේ මගේ රංගන ජීවිතේ දීර්ඝ කාලීන අත්දැකීම් හා මගේ පශ්චාත් උපාධියේ විෂය මාතෘකා ආශ්රයෙන් සිංහබාහු නාට්යයේ සිංහබාහු චරිතය අවුරුදු 26 රඟපෑමෙන් ලබාගත් ආශ්රයෙන්. මම ලැබූ අත්දැකීම් මෙම කෘතියේ එක් පරිච්ඡේදයක ඇතුළත් වෙනවා. එය නම් කර තිබෙන්නේ සවිසි වසරක සිංහබාහු රංගානුභූතිය හා සබැඳි මගේ කතාව නමින්. ඊට අමතරව “නාඩගම් සංගීතයේ තාල රූප රටා” නමින් තවත් පරිච්ඡේදයක් සහ මගේ කලා ජීවිතේ තොරතුරු ආශ්රයෙන් රචිත පරිච්ඡේදයකුත් මෙහි අන්තර්ගත වෙනවා.
මෙවැනි කටයුත්තක් කළ යුතුයි යන අදහස 90 දශකයේ සිට මගේ සිතේ තිබුණා. ඒ කාලේ මම
ගුරු අභ්යාස විද්යාල, විද්යාපීඨ සහ පාසල්වල වැඩමුළු සහ දේශන පැවැත්වූවා.
එහිදී මට හිතුනා අපෙන් පසුව මේ ඥානය අලුත් පරම්පරාවට ගෙනයන්න කිසියම්
වැඩපිළිවෙළක් සකස් කළ යුතු බව. අපේ සංස්කෘතිය හා බැඳුණු මේ මහා කලා නිර්මාණ
වත්මන් ජනප්රිය රැල්ලට හසුවෙලා. නැතිවී යන්න දෙන්න බැහැ. එනිසා ගීත, අත්දැකීම්
හා නාට්ය අනුසාරයෙන් ආස්වාදනීය අන්දමට නව පරපුර වෙත ගෙනයාමේ අරමුණින්
තමයි මෙවැනි ප්රසංගයක් සංවිධානය කළේ.ඔහු උඩරට නර්තන කලාව මැනවින් හදාරා පසුව භාරතයේදී ලෝ ප්රකට කථකලි වැනි නර්තනයන් ප්රගුණ කළ දක්ෂයෙක්. අපේ නාට්ය කලාවටම ආවේණික ආකාරයට නර්තන නිර්මාණයන් සිදු කළ නිසා මනමේ සිංහබාහු වැනි නාට්යයන්හි නර්තනයන් ප්රේක්ෂකයන්ට අදටත් මතකයි. ඒ නිසා නාට්ය කලාවට සිදු කළ මහා මෙහෙවර අගය කිරීමක් වශයෙන් තමයි වසන්ත කුමාර මහතාට මේ උපහාර පිදීම සිදු කරන්නේ.
ඊට අමතරව මා අධ්යාපනය ලැබූ පැල්මඩුල්ල ගන්කන්ද මධ්ය මහා විද්යාලයේ ආදි ශිෂ්ය සංගමයත් ඊට දායක වෙනවා. ඒ වගේම සෙලින්කෝ ඉන්ෂුවරන්ස් සමාගමේ නියෝජ්ය සාමාන්යාධිකාරී විජිත ගුණරත්න මහතා සහ රංජිත් පතිරණ මහතාගේත් විශේෂ සහයෝගය ලැබෙනවා.
මෙහි පූර්ව පුහුණුවීම් කටයුතු සිදු කිරීමට ස්ථානයක් නොමැතිව සිටියදී පැපිලියානේ සුනේත්රාදේවී පිරිවෙනේ ධර්ම ශාලාවේ එම පුහුණුවීම් කටයුතු සිදු කිරීමට ඉඩ ප්රස්ථාව ලබාදුන් මැදගොඩ අභයතිස්ස ස්වාමීන් වහන්සේත් කෘතවේදීව සිහිපත් කරනවා.


0 comments:
Post a Comment