Archives
-
▼
2012
(376)
-
▼
October
(40)
- අම්මයි දුවයි විදියට ශලිනියි මමයි ඇත්තට ම රඟපෑවා
- චිත්රපට සංස්ථාවෙන් කෙටි චිත්රපට තරගයක්
- උපනෙත ප්රතිබිම්බ කලා උලෙළ ලයනල් වෙන්ට්ඩ් කලාගාරයේදී
- නාමෙල්-මාලිනි රඟහලේ 9 වැනි සංවත්සරයට නාට්ය උලෙළක්
- ‘මිරර්’ 17 කලාපය එළිදකී
- අඩදබර නැතිවුණාට හිත් රිදීම් තිබුණා
- ජපානයේ ‘ඔෂින්’ ට පසු කොරියාවෙන් ‘සුජාත දියණියක්’
- අනුත්තරා සම්බන්ධකම් පවත්වනවා.
- කම්මැලියා පැනලා ගියා
- මොනාලිසාට සමවන අමන්දාගේ සිනහව
- ටීවී වල ඉන්න අය බස්වල යන්නෙ නෑනේ
- ඉතාලි කෙටි සහ වෘතාන්ත චිත්රපට උළෙල
- කෙල්ලො අපිට පිස්සු වැටෙනවා
- "උපනෙත" ඔක්තෝබර් 22 සිට 24 ලයනල් වෙන්ඩ්ට් කලාගාරය...
- කවු ද මේ සබ්රිනා ඇන්ඩි්රයා?
- සියල්ල ඇයට සිහිනයක් මෙන් දැනිණි.
- උදයන්ති තල්ලුකරපු පාර
- ඒ වැටුණ පාරට ඇයගේ බෙල්ල උලුක් වෙලා තියෙනවා.
- පාරේ බැහැලා යන්න බැරි තරම්
- මස්කඩකාරයන් දන්න සත්ව විද්යාවක් නැහැ
- චරිත නපුරු වුණාට මම එහෙම නෑ
- මැච් එක අතරතුර බැඳපු ජෝඩුවක් දිහා බලන් හිටියනේ.
- තනිකඩ වෙද්දෙන්...!
- 'ගන්ග්නම්' රැල්ල
- සුමිත්රා හැඩ කළ සළ රූ
- මනීෂා අලුත් වැඩක
- ලාල් පුටු සොයයි
- “දිය මත ලියමි” මුහුරත් උළෙල දා
- වැඩක
- ජීවිත තුනක් එක් කතාවක් "කර්ම"
- ප්රතික්ෂේප
- රංගනය වෙනුවෙන් නිරුවත් වෙන්නේ නෑ
- "කර්ම" - ප්රසන්න ජයකොඩි සිනමා නිර්මාණයක්
- ඇත්තෙන් ම මම කොහෙත්ම හිතුවේ නැහැ,
- එක ගෙදරක හිටියත් අපි මුණ නොගැසෙන දවසුත් තියෙනවා
- ලොජ්වී නාට්ය කිරීමේ ප්රවණතාවය
- මම දැන් "කළු කුමාරි"
- කවුද මේ කළු කුමාරි...........................???
- “කළු කුමාරි” අපට කියන්නේ වත්මන් සමාජ ඛේදවාචකයයි
- "කළු කුමාරි"
-
▼
October
(40)
අද විශේෂ - Today Special
Change The Font size
Stage Drama - web Sites
- 80 ve Api (Stage Play)
- Academicplayers Blog
- Academicplayers Theatre Group
- Children's and Youth Theatre
- Doll's House
- Drama Facebook
- Eka Adhipathi PLAY
- Gaveshi Theatre
- Jana Karaliya
- lionelwendt
- MAKARAKSHAYA - THE DRAGON
- Makarakshaya PLAY
- Noorthi Blog
- R A N G A H A L A
- Sadjana_DOT_com
- Sarachchandra
- Shakespeare Centre Sri Lanka
- Sri Lanka Ranga Nikethanaya
- Sri lankan arts
- Sri Lankan Theatre
- SriLankanan Drama.com
- The Black Box Theater
- Tower Hall
- Trojan Kanthawo
- Wikipedia
- Yakshagamanaya PLAY
- ජන නාට්ය
- දයානන්ද ගුණවර්ධන
- නටන්න ද...??
- නූර්ති සහ වේදිකා නාට්ය ගී
Art web and Blogs
Art News [Auto Updated]
-
IMF Mission Concludes Visit to Sri Lanka Update - The International Monetary Fund (IMF) mission recently ended its visit to Sri Lanka. This was...9 months ago
-
-
-
-303- ලියුමක්. - 2018-06-20 ආදරණීය ගැමුණු, ඔයා කොහෙ හරි මාව ඇහෙන මානෙක ඉන්නවා නම් අද දවසටත් හිනා වෙනවා ඇති .අද පබ් එකේ ඔයාලාව Exhibit කළා. ඊයෙ නුගේගොඩ ආනන්ද සමරකෝන් පීඨෙ ...6 years ago
-
Swings of love - Let us tell you about the last woman in the world with her swings… She is doing her last act in front of you… Just listen to her… She will tell you many th...7 years ago
-
තාදු ගණ ජන මනා - *තාදු ගණ ජන මනා - සභා ගැබ හොබවනාදැහන් ගත නොවී මා ගීතයෙන් - සිටින් පුටු කබල් මත සීරුවෙන්මේ යකඩ ගොඩවල්ය වැයෙන්නේ - කටුක පද පෙළවල...8 years ago
-
Hotels In Niagara Falls Ny Images - Hotels In Niagara Falls Ny 2016[image: Hotels In Niagara Falls Ny]Hotels In Niagara Falls Ny 2016[image: Hotels In Niagara Falls Ny]Hotels In Niagara Falls...9 years ago
-
Tambi: A delightful figure - * ‘art and soul* *Tambi: A delightful figure* *His was no grave, looming presence, by no means cast in the Guru mould. Tambi was a bohemian at heart, wri...9 years ago
-
-
-
Makarakshaya in Gampaha - A show of Makarakshaya was held at the Bandaranaike College, Gampaha on 29th January 2012. The show was organized by Mr. Jude Srimal. The crowd exceeded 50...12 years ago
-
Lecture on 'Methods of Brechtian Theatre' - The new production of the play Yakshagamanaya commenced on 06th November 2011 at the TrikonE Cultural Foundation. A selected group of about 100 was presen...13 years ago
-
-
-
What awaits our drama culture? - *Senior dramatist Dharmasiri Bandaranayake delves into lessons learnt at Bharat Rang Mahotsav, New Delhi, and questions where our theatre is heading in t...13 years ago
-
ගොඩ සරඔ - 1 දොමි කිට කට දොම් කස්තිරම - තත් ජිත් තොං නං තා 02 දොමි කිට කිට දොම් කස්තිරම - තත් ජිත් තක ජිත් තත් ජිත් තොං නං තා 03 දොමි කිට දොමි කිට දොමි කිට කිට දොම්...14 years ago
-
Welcome to Freedom Theater Group, Sri Lanka - ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ NO RETURN Written & Directed by Rajitha Dissanayake ...14 years ago
-
EKA ADHIPATHI NEXT SHOWS - 03rd June, 2010 on 3.00/6.30 p.m. @ Buddhi Mandapaya Auditorium, Polonnaruwa.14 years ago
-
-
-
-
-
-
-
-
Blogs of the Month
-
-
~• මරණීය රමණයක අවසාන හුස්ම ටික •~4 years ago
-
නිවිති එක්ක දෙල් කිරට...6 years ago
-
-303- ලියුමක්.6 years ago
-
-
අපි රොකට් යවපු හැටි8 years ago
-
-
#8 years ago
-
ආදරය විදින්න..........11 years ago
-
අපේ ලෝකය....12 years ago
-
මැච් එකේ විස්තර...12 years ago
-
Labels
- English (15)
- Gossip (148)
- Radio (2)
- Related (1)
- අදහස (123)
- අළුත් සිංදු (8)
- කතන්දර (7)
- කවිය (8)
- කාටූන් (1)
- කැලැන්ඩරේ (41)
- ගායකයෝ (57)
- ගායිකාවෝ (26)
- ගීතය (17)
- චිත්රපටිය (142)
- චිත්රය (7)
- ඡායාරූප (3)
- ජීවිත විත්ති (181)
- ටෙලි නාට්ය (96)
- නර්ථන (3)
- නැටුම් (13)
- නිවේදක (8)
- නිවේදිකා (7)
- පුවත් (208)
- පොත් (17)
- බූන්දිගෙන් (7)
- මතක සැමරැම් (148)
- වේදිකාව (208)
- සංගීතය (34)
- සංස්කෘතික (6)
- සාහිත්යය (9)
සිංහල Syndicaters Rss Feed
-
Exploring the Horse Array: Key Insights into Equine Genomic Research - Horse Array: The High-Tech Approach to Equine Genomics Well, y’know, they’ve been doin’ all sorts of fancy stuff with horses these days, not just racin’ ‘e...43 minutes ago
-
Ricky Martin - Private Emotion - Private Emotion Artist -Ricky Martin Song -Private Emotion Chord - C# [Intro]----------------------------------------------------------------------------|C#...6 years ago
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
RADIO
ලොජ්වී නාට්ය කිරීමේ ප්රවණතාවය
Wednesday, October 10, 2012
ප්රවීණ නාට්යවේදී කේ. බී. හේරත්
මායා දේවි, නාග ගුරුළා, දෝන කතරිනා, දෙවෙනි මහින්ද , වාසුදේව, යසෝදරා, ජගන්මා ආදි රාජ්ය සම්මාන දිනූ ස්වතන්ත්ර නාට්ය නිර්මාණය කළ කේ. බී. හේරත්ගේ් නවතම රංග නිර්මාණය “ කළු කුමාරී” ගැන ඔහු හා කළ කතාබහකි.
මේ මොහොතේ නිෂ්පාදනය වන සෑම නාට්යයක්ම පරිවර්තන පිටපත් ආශ්රයෙන් නිෂ්පාදනය වන නාට්ය බවට පත්ව ඇත. ස්වතන්ත්ර නාට්ය රචනයේ නියඟයට එරෙහිව සාරවත් නාට්ය බිහි වන්නේ කලාතුරකිනි. කේ. බී. හේරත් එවැනි නාට්ය රැසක් සිංහල වේදිකාවට දායාද කළ නාට්යකරුවෙකි.
කේ. බී. ඓතිහාසික මුලාශ්ර සිය නිර්මාණ සඳහා යොදා ගැනීමට බෙහෙවින් අභිරුචියක් දක්වයි. දෝන කතරිනා, දෙවෙනි මහින්ද, යසෝදරා, එවැනි ඓතිහාසික පුරාවෘත්ත ආශ්රය කරගෙන ඔහු නිර්මාණය කළ නාට්ය කිහිපයකි. ඉතා පරිස්සමින් ප්රවේශවිය යුතු අඩවියක් වන ඉතිහාස කතා පාදක කරගෙන නිර්මණකරණයේ නිරතවීමට කේ. බී. සමතෙකි.
මෑත කාලීනව සිංහල සිනමාවේද ඓතිහාසික කතා තේමා කරගෙන නිර්මාණ බිහි වෙතත් ඔහුගේ හා මෙම සිනමාකරුවන්ගේ් ප්රවේශය අහසට පොළොව තරම් දුරස්ථය.
කේ. බී. ඔහුගේ නවතම නිර්මාණය සඳහා වස්තු විෂය සපයා ගන්නේ ජනශ්රැතියෙන් ගත් විත්ති කතාවක් ඇසුරෙනි. ඒ “ කළු කුමාරි” සංකල්පයයි.
බොහෝවිට අපට ජනසම්මතයේදි හමුවන්නේ “ කළු කුමාරියක්” නොව “ කළු කුමාරයෙකි”. කේ. බී. ජනශ්රැතියට සීමා නොවන්නෙක් නිසා සිය නිර්මාණ අවශ්යතාව අනුව පැරණි සංකල්පය ගලපා ගත්තේ ද යන කුකුසක් මට ඇති විය. එම කුහුල පැනයක් බවට පත් කොට මම පෙරළා ඔහුට ඉදිරිපත් කරමින් සංවාදය ඇරඹුවෙමි. එයට ඔහුගේ පිළිතුර මෙසේ ය.
“ කළු කුමාරි “ යන්නත් අපේ ජනශ්රැතියේ එන භාවිතාවක්. තොවිල් සම්ප්රදාය ආශ්රිතව කවි හැටියට එන විත්ති කතා රැසක් අපේ ජනශ්රැතියේ තිබෙනවා. මේ නාට්ය සකස්ව ඇත්තේ එලෙස එන ‘ කළු කුමාරි’ යන සංකල්පය යොදා ගෙනයි. නමුත් නාට්ය ගොඩනැඟීමේදී මම කළුකුමාරි අදහස මට කියන්න අවශ්ය දෙය ගොඩනඟන්නට භාවිතා කළා.”
කේ. බී. හේරත්ගේ නාට්යයක් නැරඹීම කතන්දරයක් ශ්රවණය කිරීමේ රුචිය ඉක්මවා යන නාට්යමය අත්දැකීමක් නිසා විත්ති කතා වෙතින් ඉවත්ව ඔහුගේ ප්රවේශය ගැන විමසිය යුතුය.
“ මේ නාට්යයෙන් මට අප ඉදිරියේ තිබෙන ඉතාම වැදගත් දේශපාලන ප්රශ්නයක් ගැන නරඹන්නන් සමඟ සාකච්ඡා කරන්න උත්සාහ කරනවා. මේ වන විට අපේ සමාජය ඒකාකාරීත්වයකට හා පීඩනයකට ලක්ව ගිලන්ව ඇති සෙයක් පෙනෙනවා. මේ අනතුර ලංකාව ඇතුළු තුන්වෙනි ලෝකයේ බොහෝ රටවල දක්නට ලැබෙනවා. යම් යම් අන්තර්ජාතික බලවේග ඔවුන්ගේ ආර්ථික සැලසුම් මඟින් හා මාධ්ය භාවිතයෙන් තුන්වැනි ලෝකයේ රටවල් නිද්රාශීලීත්වයට පත් කර තිබෙනවා.”
වේදිකාවේදී ඝට්ටනය අවශ්යමය. ඉදින් ගැටුමකින් තොරව නාට්යයට ඉදිරියට ගලා යාමක් නැත. ශූර රචකයෙක් චරිත හා සිදුවීම් ගැටෙන්නට සලස්වන්නාක් මෙන් කේ. බී. ප්රේක්ෂක අප වෙත ඉදිරිපත් කරන අදහස්ද විවාදාත්මකය.
“ කළු කුමාරි” නාට්ය එක්තරා ආකාරයකින් බැලුවිට ඔහුගේ අනෙකුත් නාට්ය ගමන් කළ ධාරාවේම ගමන්කරන තවත් නාට්යයකි. එසේම තවත් ආකාරයකින් බැලුවිට ඔහුගේ අනිකුත් සියලුම නාට්යයන්ට පමණක් නොව වර්තමාන සිංහල වේදිකාවේ නිෂ්පාදිත නාට්යයන්ට වෙනස් මානයක්ද “ කළු කුමාරි” නාට්යයේ ඇත.
සාම්ය ඇත්තේ පැරණි මිථ්යාමතික කතාවක් මෙම නාට්යයටද පාදක වීමෙන්ය. වෙනස් වන්නේ අර්ධ ශෛලිගත ස්වභාවයෙන් බැහැරව වෙනත් ආකෘතියකට ගමන් කිරීම කේ. බී. දරා ඇති උත්සාහයේය.
“පශ්චාත් නව්යවාදී අදහස් අපේ සාහිත්යයට කලකට පෙර එක්ව තිබුණත් නාට්යයට අපි මේ දක්වා යොදාගෙන තිබුණේ් නැහැ. එයට හේතුව රංග කලාව සඳහා පශ්චාත් නව්යවාදී අදහස් පසුකාලීනව එකතු වීම බලපාන්න ඇති. මේ නාට්යයේ නිශ්චිත ස්ථානයක් හෝ කාලයක් නැහැ. වෙනකක් තබා නිශ්චිතව නම් කළ හැකි චරිත “ කළු කුමාරි” නාට්යයේ නැහැ. චරිත යෙදෙන්නේ සංකේත හැටියටයි. ජනශ්රැතිය මට වැදගත් වුණේ් මෙහිදියි.”
ඔහුගේ මුල් කාලීන නාට්ය ජනතාවාදී එළඹුමක් දැකගත හැකි වූවත් පසු කාලීන නිර්මාණ ඊට වඩා පුළුල් ප්රවේශයක් දක්වනවා. කේ. බී. වැනි වියපත් පරිණත නාට්යකරුවකු ගෙන් වර්තමානයේ පශ්චාත් නූතනවාදී අදහස් සමඟ ගනුදෙනුවක් බලාපොරොත්තු විය නොහැකියි. ඔහු අප තුළ බලාපොරොත්තු දල්වන නාට්යකරුවකු වන්නේද මෙලෙස ප්රේක්ෂකයන් ඉල්ලා සිටින දෙයට වඩා යමක් ප්රදානය කරන නාට්යකරුවෙක් නිසායි.
ඔහුගේ නාට්ය එකමිටකට ඒකරාශී කර මෙසේයැයි දක්වනවාට කේ. බී. තුළ එතරම් කැමැත්තක් නැහැ. ඔහු ඒ ගැන කියන්නේ වර්තමාන නාට්ය කලාව විවිධ රංග ශෛලීන්ගේ එකතුවක් නිසා කිසියම් නාට්යකරුවකු අසවල් ආකාරයේ නාට්යකරුවෙක් යැයි නම් කළ නොහැකි බවයි. ඊට තවත් ඌන පූර්ණයක් ඉදිරිපත් කරමින් ඔහු තවදුරටත් පවසන්නේ මෙම නාට්යයේ මෙන්ම ඔහුගේ අනෙකුත් නාට්යයන්හිද රංග ශෛලිය කිහිපයක ලකුණු දක්නට ලැබෙන බවයි. තමන් නාට්ය ආකෘතීන් අනුව රංග විලාසිතා ගොඩනඟන්නේ නැති බවත් නාට්යට අනුව රංග විලාසයන් යොදා ගන්නා බවත් පවසනවා.
ඔහු සමඟ කතා බහ කිරීම රංගනය හා වේදිකාව ගැන විශාල හැදැරීමකට යොමු කරවන්නක්. විශ්වවිද්යාල කිහිපයක හා ජාතික තරුණ සේවා සභාවේ නාට්ය පාසලේ දීර්ඝ කාලයක් ආචාර්යවරයෙක් හැටියට සේවය කිරීමෙන් ලබා ගත් හුරුව එයට හේතුවන්නට ඇත.
මෙයට දශක කිහිපයකට පෙර නාට්යයක් නිෂ්පාදනය කිරීම නාට්යකරුවන්ගේ මිත්ර සමාගම රැස්වන තැනකි. වර්තමාන කාර්ය බහුල වටා පිටාව තුළ එවැනි නාට්ය බිහිවීමට අවකාශයක් නැත. කේ. බී. ගේ අලුත් නාට්ය නිෂ්පාදනය වන්නේ ද එම ප්රවණතාවයට යටත්වය. නළු නිළියන් ඒකරාශි කරගෙන දින කිහිපයක් ඇතුළත ලොජ්වී නාට්ය කිරීමේ ප්රවණතාවය ගැන ඔහු මෙසේ කියයි.
වේදිකා නාට්යවල රඟපෑමෙන් නළු නිළියන්ට යැපෙන්න ක්රමයක් නැහැ. ඔවුන් ආර්ථික පැවැත්ම හදාගන්නේ ටෙලි නාට්යවල රඟපාලා. ඒකට අපිට විරුද්ධ වෙන්න බැහැ. මම ලොජ්වල නාට්ය හදන්න යොමු වුණේ ඒ නිසයි. මම නාට්ය පිටපතක් ලියන්න වසරක් පමණ ගන්නවා. පුහුණුවකට යන්නේ පිටපතේ සියලු වැඩ අවසන්වීමෙන් පසුවයි. ලොජ්වල නාට්ය පුහුණු වීම් කළේ මූලික පුහුණුවකට පසුවයි. ඒ නිසා ප්රේක්ෂකයන්ට අසාධාරණයක් වන්නේ නැහැ. “ කලාකරුවා ආර්ථික බලවේග සමඟ කරන නිරන්තර අරගලය “ කළු කුමාරි එහි කරන සඳහන නැවත සිහියට නංවමින් කේ. බී. සංවාදයට විරාමයක් දුන්නේය.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment