Archives
-
▼
2012
(376)
-
▼
October
(40)
- අම්මයි දුවයි විදියට ශලිනියි මමයි ඇත්තට ම රඟපෑවා
- චිත්රපට සංස්ථාවෙන් කෙටි චිත්රපට තරගයක්
- උපනෙත ප්රතිබිම්බ කලා උලෙළ ලයනල් වෙන්ට්ඩ් කලාගාරයේදී
- නාමෙල්-මාලිනි රඟහලේ 9 වැනි සංවත්සරයට නාට්ය උලෙළක්
- ‘මිරර්’ 17 කලාපය එළිදකී
- අඩදබර නැතිවුණාට හිත් රිදීම් තිබුණා
- ජපානයේ ‘ඔෂින්’ ට පසු කොරියාවෙන් ‘සුජාත දියණියක්’
- අනුත්තරා සම්බන්ධකම් පවත්වනවා.
- කම්මැලියා පැනලා ගියා
- මොනාලිසාට සමවන අමන්දාගේ සිනහව
- ටීවී වල ඉන්න අය බස්වල යන්නෙ නෑනේ
- ඉතාලි කෙටි සහ වෘතාන්ත චිත්රපට උළෙල
- කෙල්ලො අපිට පිස්සු වැටෙනවා
- "උපනෙත" ඔක්තෝබර් 22 සිට 24 ලයනල් වෙන්ඩ්ට් කලාගාරය...
- කවු ද මේ සබ්රිනා ඇන්ඩි්රයා?
- සියල්ල ඇයට සිහිනයක් මෙන් දැනිණි.
- උදයන්ති තල්ලුකරපු පාර
- ඒ වැටුණ පාරට ඇයගේ බෙල්ල උලුක් වෙලා තියෙනවා.
- පාරේ බැහැලා යන්න බැරි තරම්
- මස්කඩකාරයන් දන්න සත්ව විද්යාවක් නැහැ
- චරිත නපුරු වුණාට මම එහෙම නෑ
- මැච් එක අතරතුර බැඳපු ජෝඩුවක් දිහා බලන් හිටියනේ.
- තනිකඩ වෙද්දෙන්...!
- 'ගන්ග්නම්' රැල්ල
- සුමිත්රා හැඩ කළ සළ රූ
- මනීෂා අලුත් වැඩක
- ලාල් පුටු සොයයි
- “දිය මත ලියමි” මුහුරත් උළෙල දා
- වැඩක
- ජීවිත තුනක් එක් කතාවක් "කර්ම"
- ප්රතික්ෂේප
- රංගනය වෙනුවෙන් නිරුවත් වෙන්නේ නෑ
- "කර්ම" - ප්රසන්න ජයකොඩි සිනමා නිර්මාණයක්
- ඇත්තෙන් ම මම කොහෙත්ම හිතුවේ නැහැ,
- එක ගෙදරක හිටියත් අපි මුණ නොගැසෙන දවසුත් තියෙනවා
- ලොජ්වී නාට්ය කිරීමේ ප්රවණතාවය
- මම දැන් "කළු කුමාරි"
- කවුද මේ කළු කුමාරි...........................???
- “කළු කුමාරි” අපට කියන්නේ වත්මන් සමාජ ඛේදවාචකයයි
- "කළු කුමාරි"
-
▼
October
(40)
අද විශේෂ - Today Special
Change The Font size
Stage Drama - web Sites
- 80 ve Api (Stage Play)
- Academicplayers Blog
- Academicplayers Theatre Group
- Children's and Youth Theatre
- Doll's House
- Drama Facebook
- Eka Adhipathi PLAY
- Gaveshi Theatre
- Jana Karaliya
- lionelwendt
- MAKARAKSHAYA - THE DRAGON
- Makarakshaya PLAY
- Noorthi Blog
- R A N G A H A L A
- Sadjana_DOT_com
- Sarachchandra
- Shakespeare Centre Sri Lanka
- Sri Lanka Ranga Nikethanaya
- Sri lankan arts
- Sri Lankan Theatre
- SriLankanan Drama.com
- The Black Box Theater
- Tower Hall
- Trojan Kanthawo
- Wikipedia
- Yakshagamanaya PLAY
- ජන නාට්ය
- දයානන්ද ගුණවර්ධන
- නටන්න ද...??
- නූර්ති සහ වේදිකා නාට්ය ගී
Art web and Blogs
Art News [Auto Updated]
-
IMF Mission Concludes Visit to Sri Lanka Update - The International Monetary Fund (IMF) mission recently ended its visit to Sri Lanka. This was...9 months ago
-
-
-
-303- ලියුමක්. - 2018-06-20 ආදරණීය ගැමුණු, ඔයා කොහෙ හරි මාව ඇහෙන මානෙක ඉන්නවා නම් අද දවසටත් හිනා වෙනවා ඇති .අද පබ් එකේ ඔයාලාව Exhibit කළා. ඊයෙ නුගේගොඩ ආනන්ද සමරකෝන් පීඨෙ ...6 years ago
-
Swings of love - Let us tell you about the last woman in the world with her swings… She is doing her last act in front of you… Just listen to her… She will tell you many th...7 years ago
-
තාදු ගණ ජන මනා - *තාදු ගණ ජන මනා - සභා ගැබ හොබවනාදැහන් ගත නොවී මා ගීතයෙන් - සිටින් පුටු කබල් මත සීරුවෙන්මේ යකඩ ගොඩවල්ය වැයෙන්නේ - කටුක පද පෙළවල...8 years ago
-
Hotels In Niagara Falls Ny Images - Hotels In Niagara Falls Ny 2016[image: Hotels In Niagara Falls Ny]Hotels In Niagara Falls Ny 2016[image: Hotels In Niagara Falls Ny]Hotels In Niagara Falls...9 years ago
-
Tambi: A delightful figure - * ‘art and soul* *Tambi: A delightful figure* *His was no grave, looming presence, by no means cast in the Guru mould. Tambi was a bohemian at heart, wri...9 years ago
-
-
-
Makarakshaya in Gampaha - A show of Makarakshaya was held at the Bandaranaike College, Gampaha on 29th January 2012. The show was organized by Mr. Jude Srimal. The crowd exceeded 50...12 years ago
-
Lecture on 'Methods of Brechtian Theatre' - The new production of the play Yakshagamanaya commenced on 06th November 2011 at the TrikonE Cultural Foundation. A selected group of about 100 was presen...13 years ago
-
-
-
What awaits our drama culture? - *Senior dramatist Dharmasiri Bandaranayake delves into lessons learnt at Bharat Rang Mahotsav, New Delhi, and questions where our theatre is heading in t...13 years ago
-
ගොඩ සරඔ - 1 දොමි කිට කට දොම් කස්තිරම - තත් ජිත් තොං නං තා 02 දොමි කිට කිට දොම් කස්තිරම - තත් ජිත් තක ජිත් තත් ජිත් තොං නං තා 03 දොමි කිට දොමි කිට දොමි කිට කිට දොම්...14 years ago
-
Welcome to Freedom Theater Group, Sri Lanka - ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ NO RETURN Written & Directed by Rajitha Dissanayake ...14 years ago
-
EKA ADHIPATHI NEXT SHOWS - 03rd June, 2010 on 3.00/6.30 p.m. @ Buddhi Mandapaya Auditorium, Polonnaruwa.14 years ago
-
-
-
-
-
-
-
-
Blogs of the Month
-
-
~• මරණීය රමණයක අවසාන හුස්ම ටික •~4 years ago
-
නිවිති එක්ක දෙල් කිරට...6 years ago
-
-303- ලියුමක්.6 years ago
-
-
අපි රොකට් යවපු හැටි8 years ago
-
-
#8 years ago
-
ආදරය විදින්න..........11 years ago
-
අපේ ලෝකය....12 years ago
-
මැච් එකේ විස්තර...12 years ago
-
Labels
- English (15)
- Gossip (148)
- Radio (2)
- Related (1)
- අදහස (123)
- අළුත් සිංදු (8)
- කතන්දර (7)
- කවිය (8)
- කාටූන් (1)
- කැලැන්ඩරේ (41)
- ගායකයෝ (57)
- ගායිකාවෝ (26)
- ගීතය (17)
- චිත්රපටිය (142)
- චිත්රය (7)
- ඡායාරූප (3)
- ජීවිත විත්ති (181)
- ටෙලි නාට්ය (96)
- නර්ථන (3)
- නැටුම් (13)
- නිවේදක (8)
- නිවේදිකා (7)
- පුවත් (208)
- පොත් (17)
- බූන්දිගෙන් (7)
- මතක සැමරැම් (148)
- වේදිකාව (208)
- සංගීතය (34)
- සංස්කෘතික (6)
- සාහිත්යය (9)
සිංහල Syndicaters Rss Feed
-
Exploring the Horse Array: Key Insights into Equine Genomic Research - Horse Array: The High-Tech Approach to Equine Genomics Well, y’know, they’ve been doin’ all sorts of fancy stuff with horses these days, not just racin’ ‘e...40 minutes ago
-
Ricky Martin - Private Emotion - Private Emotion Artist -Ricky Martin Song -Private Emotion Chord - C# [Intro]----------------------------------------------------------------------------|C#...6 years ago
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
RADIO
'ගන්ග්නම්' රැල්ල
Sunday, October 14, 2012
20 – 20 ලෝක ක්රිකට් කුසලානයේ අවසානයේ අපට ජය අහිමි වුවත් බටහිර ඉන්දීය කොදෙව් ක්රීඩකයන්ගේ කෞශල්ය හා ඔවුන්ගේ කණ්ඩායම් හැඟීම පිළිබඳ අපේ බොහෝ දෙනා කතා කළේ සතුටිනි. එදා තරගය අවසානයේ ක්රිස් ගේල් ඇතුළු පිරිස කළ නර්තනය කාගෙත් සිත් ගත්හ.
ගන්ග්නාම්. මේ අද සංගීත ලොව කලඹන නවරැල්ලයි. බිළිඳාගේ සිට මහල්ලා දක්වා කිසිදු වයස් සීමාවක් නොමැතිව ලොවම ග්රහණය කරගත් ගන්ග්නාම් කුමක් ද? එය, නව පරපුරේ අලුත්ම නර්තන ශෛලියකි. මුළු සිරුරම රිද්මයානුකූලව නලවමින් අශ්වයකු පදවන අයුරු පෙන්වන ගන්ග්නාම් ශෛලියේ මූලාරම්භය සිදු වූයේ දකුණු කොරියාවේ ගන්ග්නාම් දිස්ත්රික්කයෙනි. එහි වෙසෙන සාමාන්ය ජනතාව විසින් විනෝදයට නිර්මාණය කළ මේ නැටුම් ශෛලිය මුළු ලොව වෙත ගෙන ගියේ ‘සඉස්’ නම් වූ දකුණු කොරියානු ජනප්රිය ගායන ශිල්පියාය.
ඔහු ගීත රචකයෙකි. තනු නිර්මාණ ශිල්පියෙකි. පාක් ජායි සෑන් හෙවත් ‘සඉස්’ නමින් හඳුන්වන ඔහු විසින් ‘ගන්ග්නාම්’ නම් වූ ගීතය ගයමින් ඉදිරිපත් කළ මනහර රංගනය ගීත ලෝලීන් තුළ පෙරළියක් ඇතිකර තිබේ. සඉස් විසින් නිරූපණය කරන ලද එම ගීතමය රංගනය නිකුත් වූයේ මේ වසරේ ජූලි මස 15 දාය. එය ඇතුළත් වූයේ ඔහුගේ 6 වැනි ගීත එකතුවෙහිය.
එය Best 6th Part One ලෙස හඳුන්වා දී තිබුණි. මෙම සංගීතමය වීඩියෝව මේ වන විට අන්තර් ජාලයේ යූ-ටියුබ් ඔස්සේ නරඹා ඇති ප්රේක්ෂක සංඛ්යාව මිලියන 345 කට වැඩි යැයි වාර්තා වී තිබේ. යූ ටියුබ් වෙබ් අඩවියෙන් මෙතෙක් නිකුත් වූ වීඩියෝ ගීත අතරින් වැඩි පිරිසක් නැරඹූ ගීතය මෙය යැයි සැලකේ. ඒ නිසාම මෙම ‘ගන්ග්නාම්’ ගීතය ගිනස් වාර්තා පොතට ද ඇතුළත් වී තිබේ.
මෙම ගීතයෙහි මුසු වී ඇත්තේ අංග සම්පූර්ණ පෙම්වතියක පිළිබඳ තරුණයකුගේ සිහින සිතුවමකි. තරුණයා විමසන්නේ තම පෙම්වතිය දඟකාර මෙන්ම ශිෂ්ට සම්පන්න යුවතියක වන්නේ කවදාදැයි යනුවෙනි. ගීතයේ නැවත නැවත කියැවෙන කොටසක් තිබේ. එය නම් ‘ඔප්පා’ නම් වූ වචනයයි.
කොරියානු බසින් ‘ඔප්පා’ යනු කාන්තාවක විසින් තමන්ගේ වියපත් පිරිමි මිතුරා හෝ තම වැඩිමහලු සොහොයුරා හඳුන්වනු ලැබීමට භාවිත වන වචනයකි. මෙම ගීතයෙහි දර්ශනවල ‘ගන්ග්නාම්’ නර්තනයෙහි යෙදෙමින් ගායක සඉස් නිරූපණය කරන්නේ අශ්වයකු පිට නැගී ගමන් කරන ආකාරයයි.
හාස්යොත්පාදක රංගනයක යෙදී සිටින ඔහු වරින් වර විශේෂ ඇඳුම් වර්ග කිහිපයක් හැඳ, කළු අව් කණ්ණාඩියක් පැලඳ නිරූපණය කරන හාස්යජනක රංගනයට කොරියානු සංස්කෘතියේ ඇතැම් අංගයන්ද එකතු වී තිබේ. මෙම ගීතයේ සමහර දර්ශන රූපගත කර ඇත්තේ දකුණු කොරියාවේ ගන්ග්නාම් දිස්ත්රික්කයෙහිය. මෙහි ඇති තවත් විශේෂත්වයක් වන්නේ පස් හැවිරිදි කුඩා දරුවකු ඉදිරිපත් කරන රංගනයයි. පුංචි නර්තන ශිල්පියා ද ගීතය නිසා එක රැයින්ම ජනප්රිය වූයේය.
මෙම ගීතයෙහි දර්ශනවලට දකුණු කොරියාවේ සංගීත කණ්ඩායම්වල ශිල්පීන්, රූපවාහිනී විකට ශිල්පීන් සහ නිවේදක නිවේදිකාවන් ද රංගනයෙන් දායක වී ඇත. මෙම ගීතයත් සමඟම ගන්ග්නාම් නර්තන ශෛලියට අති විශාල ජනප්රියත්වයක් හිමිවීමට ගීතයේ රිද්මය, නර්තනය මෙන්ම තවත් කරුණක් ද බලපා ඇත. එය නම්, මෙම ගීතයට ‘හිමිකම් ඇවිරිණි’ යන සීමාව පනවා නොතිබීමයි. මෙය ලොව පුරා ඕනෑම අයකුට අනුකරණය කිරීමට ඉඩ ලැබී තිබේ.
මේ හේතුව නිසා අද වන විට ගන්ග්නාම් නර්තන ශෛලිය නිරූපණය කරන විවිධාකාර ගීත පැටව් ගසා ඇති බව විචාරකයෝ පවසති. කෙසේ වෙතත් ගීතය ඉදිරිපත් කළ සඉස්, මේ අනුකරණය කරන්නන්ට එරෙහිව කිසිදු නීතිමය පියවරක් ගෙන නැත. මේ නිදහස නිසා ගන්ග්නාම් නර්තන ශෛලිය ඉගෙන ගන්නටත් තම තමන්ගේ වීඩියෝ නිර්මාණවලට එක් කර ගන්නටත් බොහෝ රටවල ගායක ගායිකාවන් තුළ ඇත්තේ පුදුමාකාර උනන්දුවකි. ගායක ගායිකාවන් පමණක් නොව රූපවාහිනී නිවේදක නිවේදිකාවන් ද මේ නර්තන ශෛලිය පුහුණුවීමට දැඩි උනන්දුවක් දක්වන බව ලොව නන් දෙසින් අසන්නට ලැබෙයි.
එක් අවස්ථාවකදී මෙම ගායන ශිල්පියා ‘බිග් මෝනින් බස්’ නම් වූ ජනප්රිය දකුණු කොරියානු රූපවාහිනී වැඩ සටහනට සහභාගි වූ විට එය මෙහෙය වූ නිවේදක නිවේදිකා දෙපළට ද ගන්ග්නාම් නර්තනය උගන්වන්නට සිදු වූයේය. තවත් අවස්ථාවකදී සඉස්, කැලිෆෝනියා ප්රාන්තයේ සංචාරය කරද්දී ජනප්රිය සුපිරි ගායිකා බ්රිට්නි ස්පියර්ස් මුණ ගැසුණි. ඇය ඔහුගෙන් ඉල්ලා සිටියේ ගන්ග්නාම් ශෛලිය තමන්ට ද පුහුණු කරවන ලෙසය. ජාත්යන්තර සී. එන්. එන්. රූපවාහිනී නාලිකාවේ මාධ්යවේදිනියක වන ෂැනන් කැක් පැවසුවේ තමන් මෙම ගන්ග්නාම් නර්තනය ඇතුළත් දර්ශනය 15 වතාවක් නැරඹූ බවය.
ඇමරිකානු විකට ශිල්පිනියක වන චෙල්සී ලේට්ලි පැවසුවේ සඉස් දකුණු ඇමරිකානු සුපිරි ගායක රිකී මාටින්ට සමාන කළ හැකි බවය. ගන්ග්නාම් නර්තන ශෛලියට වශී වී සිටින්නේ යොවුන් පරපුර පමණක්ම නොවේ. වයෝවෘද්ධ පිරිස් ද මෙම නර්තන ශෛලියට බෙහෙවින්ම ඇලුම් කරන බව දැනගන්නට තිබේ. පසුගිය සැප්තැම්බර් මාසයේදී දකුණු කොරියාවේ පැරඩයිස් පාක් නම් වූ නිවහනේහි රැඳී සිටින වැඩිහිටියන් ද මෙම නර්තනය නැරඹීමට දැඩි කැමැත්තක් දක්වන බව පැවසේ.
ගන්ග්නාම් නර්තන ශෛලිය මෙතරම් ජනප්රිය වීම නිසා සඉස් පසුගියදා දකුණු කොරියාවේ ගන්ග්නාම් දිස්ත්රික්කයේ බලධාරින් පිරිසක් විසින් ගෞරව සම්මානයක් ද පුදනු ලැබීය. ගන්ග්නාම් නර්තන උණුසුම යාබද උතුරු කොරියාවට ද දැනී ඇත. එරට රජයේ නිල වෙබ් අඩවියට ද සඉස් ඉදිරිපත් කළ ගන්ග්නම් ගීතයට සමාන ගීතමය රංගනයක් එක් කර ඇත්තේ ඒ උණුසුම නිසාමය. එහෙත් එම රංගනය සඉස් ගේ රංගනයට කිසිසේත්ම සමාන කළ නොහැකි යැයි ‘නැෂනල් පෝස්ට්’ පුවත්පත සඳහන් කර ඇත.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment