----- Please Turn on your speakers & listen our " Lanka ART web Radio "----- Send us your art Related news to ** lankaart1@gmail.com ** -----

Pages

Lanka Art Chat Room - එන්න අපි කතා කරමු

අගම් ලිහිණි

Saturday, August 28, 2010


ඒ සුන්දරත්වයෙන් අනූන ඉබ්බාගමුව ගම් පියසයි. හිරු කුමාරයාගේ රන් කෙඳි දහරේ සලුව පොරවා ගත් ඉබ්බාගමුව මුරුතොට කන්ද දැන් දිස් වන්නේ සුපැහැදිලි සිතුවමක් පරිද්දෙනි.

එයටම නොදෙවැනි වූ බතලේගොඩ වැව් ඉස්මත්ත නිහඬ බවේ අපූරු සංකේතයක් බඳුය.

මේ චමත්කාරජනක සොබා දහමේ පවුරින් වට වූ ගම් පියසෙහි කෙළවර පුංචි ඉස්කෝලයකි. ගමේ ප්‍රභූ පවුලක උපන් මැණිකෙත්, වළං කර්මාන්තය ජීවිකාව කොට ගත් දිළිඳු පවුලක සුරූපී තරුණියක වූ සීදේවිත් ඉගෙනුම ලබන්නේ මේ අපූරු පාසලේ ඇදුරු ශාලාවේ එකම පංතියකය.

එදින පාසල් දිනයකි. හෝරා ගණනාවක් පංති කාමරය තුළ සිර වී සිටි ශිෂ්‍ය ශිෂ්‍යාවන්ට විවේක කාලය එළඹිණි. මෙතෙක් පරිසරයේ රජ කරමින් සිටි නිහැඬියාව ක්ෂණයකින් බිඳී ගියේ දරු දැරියන්ගේ නිදහසේ ප්‍රීති ඝෝෂාවෙනි.

ක්‍රීඩාවට උපන් හපනියක් වූ සීදේවි නෙට්බෝලයක් ද ගෙන සිය යහළුවන් පිරිවරා පිට්ටනියේ එක් කෙළවරක සෙල්ලම් කරමින් සිටියාය. සීදේවි වැනි අඩු කුලයක අයකු සමඟ පෑහෙන්නට යාම තමා වැනි අයකුට නොගැළපෙන බව දත් මැණිකේ සිටියේ වෙනත් කල්පනා ලොවකය.

ස්වල්ප වේලාවකට පසු සීදේවිගේ අතින් ගිලිහුණ නෙට්බෝලය අසළ මඩ ගොඩක තැවරී නතර වූයේ මැණිකේ ගේ කිරි සුදුවන් ගවුමෙහි දරුණු පැල්ලමක් තවරමිනි.

ගත වූයේ නිමේෂයකි. තමාට සිදු වූ දෙයින් ලද කෝපයත්, සීදේවි වැනි අඩු කුලයේ අයකු තමා වැනි වලව්කාරියකට කළ නින්දාවත් නිසා සීදේවි ළගට පැමිණි මැණිකේ ඇයට වැරෙන් කම්මුලට පහරක් ගැසීය. අහිංසකත්වයේ ප්‍රතිමූර්තියක් බඳු වූ සීදේවි දෙනෝ දාහක් ඇස් ඉදිරියේ තමාට සිදු වූ අවනම්බුව විඳ ගත්තේ පොළවෙහි වැලි කැට දෙස බලා උපේක්ෂා සහගතවය.

කම්මුල් පහරින් නොනැවතුන මැණිකා දරුණු වචන කිහිපයකින් සීදේවිගේ මුහුණට ගසා දැමීය. ඒත් සීදේවි බිම බලා ගත් ගමන්මය. මැණිකේ නැවත අත එස වූයේ සීදේවිට නැවතත් පහරක් ගැසීමේ අපේක්ෂාවෙනි.

ඕ කේ, ෆයින්, ෆයින්, කට්, කට්.

පසෙකින් ඇසුණේ සුපුරුදු කට හඬකි. ඒ ගිහාන් රෝහණගේය.

ඔහුගේ සිතෙහි මැවුණ රූප රාමුව ඒ අයුරින්ම කැමරාවේ සටහන් වූ බැවින් කැමරාව මෙහෙය වන නිශාන්ත ප්‍රදීප් පටිගත කිරීම නතර කළේය.

ගිහාන් රෝහණයන්ගේ නවතම ටෙලි සිතුවම වන අගම් ලිහිණි දර්ශන තලයේ ගත කළ සොඳුරු නිමේෂයකි ඒ.

අගම් ලිහිණි යන නාමයේ තේරුම ඉස්තරම් මැටි යන්නයි. මැටි කර්මාන්තය ජීවිකාව කර ගත් පිරිසක් සහ ඔවුන්ගේ ක්‍රියාකාරකම්වලට එරෙහිව යන වලව් පැළැන්තියක් අතර ඇති වන සිද්ධි දාමයක් ඔස්සේ අගම් ලිහිණි දිග හැරීමට නියමිතය.

පුංචිනාටත් එතනාටත් දාව උපන් සීදේවි සුරූපී බවින් අග තැම්පත් තරුණියකි. ඉහළ පැළැන්තියක තරුණයකු වන නිශංක සීදේවි කෙරෙහි ප්‍රේමණීය බලාපොරොත්තු තබාගෙන සිටී. නමුත් පංති බේදය ඔවුන්ව සුපෙම්වතුන් කිරීම පමා කරයි.

මැණිකා, නිශංකගේ ඇවැස්ස නෑණායි. ඇය නිශංක පිළිබඳ බලාපොරොත්තුවෙන් පසු වෙයි. නිශංක ආදරය කරන්නේ සීදේවිට බව දැන ගත් මැණිකා ඇයට වෛර කරන්නත්, පාසලේදී නොයෙක් කෙනෙහිලිකම් කරන්නත් පටන් ගනී.මේ ප්‍රේම වෘතාන්තය අතර මැටි කර්මාන්තයේ නිියැළෙන්නන්ගේ ශෝචනීය පැතිකඩත් පෙන්නුම් කිරීමද අගම් ලිහිණි තුළින් ගිහාන් උත්සාහ දරයි.

අගම් ලිහිණි හී සීදේවි ලෙස තම ස්වරූපය වෙනස් කරගෙන සිටින්නේ අංජලී ලියනගේ (මල්ලවආරච්චි)ය . නිශංක ලෙස සනත් විමලසිරි තුන් කොන් ප්‍රේමයක පැටලී සිටී. පියුමි ශානිකා මැණිකේ ගේ චරිතයට පණ පොවයි. විජේරත්න වරකාගොඩ, නිහාල් ප්‍රනාන්දු, ලයනල් වික්‍රම, මොරීන් චාරුණී, චිත්‍රා වරකාගොඩ, ශ්‍රීමාල් වෙඩිසිංහ, ඇන්ටන් ජූඩ්, චන්දික නානායක්කාර, ප්‍රභාත් වීරසිංහ, නදීෂා අලහප්පෙරුම, කුමුදු නිශාන්ත, ගයාත්‍රී රාජපක්ෂ, ජනිත් වික්‍රමගේ, සුසිලා කෝට්ටගේ, අංජු බණ්ඩාර, දමයන්ත පෙරේරා, තනුජා දිල්හානි, ගාමිණී ජයලත්, චන්ද්‍රසේන වලිමුණි, සුදන්ත තිලකසිරි, අසේල ජයකොඩි, නයනි සිරිවර්ධන, චමිල අත්තනායක, ශෂිකා රුක්ෂානි, ඉන්දික රත්නායක, මධූ නිත්‍යානී ඇතුළු පිරිස අගම් ලිහිණි රංගනයෙන් වර්ණ ගන්වති.

අජිත් හත්වැල්ලගේ කලා අධ්‍යක්ෂණයෙන් අපූරු වට පිටාවක් නිර්මාණය වී ඇති අයුරු අනර්ඝය. රුචිර සංජීව අංග රචනයෙන් දායක වෙති.

නන්දලාල් ජයසිරි අගම් ලිහිණි හී විධායක නිෂ්පාදකවරයාය. නවරත්න ගමගේ සංගීතමය ස්වර රටා මවා තිබේ.

කලක් මාධ්‍ය ක්ෂේත්‍රයේ සැරිසරමින් අත්දැකීම් බහුල, මායා සොලියුෂන් පුද්ගලික සමාගමේ කළමනාකාර අධ්‍යක්ෂ චම්පික විජේසූරිය මෙහි නිෂ්පාදන බර පැන දරයි.

අගම් ලිහිණි හී රූපගත කිරීම මොහොතෙහි ලද නිමේෂයක අප ඡායාරූප ශිල්පි කෝසල සෙනරත්ගේ උපනෙතෙහි ඇඳුණ මනරම් සේයාරූ කිහිපයකි මේ.

0 comments:

Post a Comment