1994 දී ,සක්වාදාවල, ගෙන එමින් වේදිකාව මත සිය අණසක පැතිවූ රාජිත දිසානායක රාජ්ය සම්මානලාභී නාට්ය අධ්යක්ෂවරයෙකිග තමන්ට අනන්ය වූ ආකෘතියක් මත නිර්මාණකරණයෙහි යෙදෙන රාජිත ,හසයින්ටත් මං ආසයි, :96-ල ,මට වෙඩි තියන්නැද්ද, :99- නාට්ය ඔස්සේ ප්රේක්ෂකයා නව මානයකට ගෙන ගියේයග ඔහුගේ ,වීරයා මැරිලා,:2002-ල ,සිහින හොරු අරං, :2005-ල ,ආපහු හැරෙන්න බෑ, :2009- ජාතික නාට්ය උළෙලේ හොඳම නාට්ය ලෙස සම්මානයට පාත්ර වියග එම නාට්ය ත්රිත්වය අද :05 දා- හෙට :06 දා- සහ අනින්දා :07 දා- ලයනල් වෙන්ඩ්ට් රඟහලේ දී වේදිකාගත කෙරෙනු ඇතග ඒ නිමිත්තෙන්ල රාජිත පිළිබඳ ඔහුගේ නිර්මාණයන්ට දායක වූ ශිල්පීන් සමූහය සමඟ කළ සුසංවාදයක සටහන මෙසේ පෙළගැසේ
දයාදේව එදිරිසිංහ
මම වේදිකාවට පිවිසුනේ සුගත්ගේ :සුගතපාල සිල්වා- නාමය හරහා ඉන්පසු ඒ අවදියේ අධ්යක්ෂවරු ගණනාවක් යටතේ නාට්යවල රඟපෑමට සම්බන්ධ වුණාග ඔවුන් අධ්යක්ෂණ ක්රියාවලියේදී අනුගමනය කළ ක්රමවේදය රාජිතගේ පරම්පරාවේ අධ්යක්ෂවරුන්ට වඩා වෙනස්ග එක් එක් අධ්යක්ෂවරයා තමන්ට ආවේණික ක්රමවේදයකටයි නළුවන් මෙහෙයවීම සිදු කරන්නේග
රාජිතගේ පරම්පරාවේ අධ්යක්ෂවරුන් ගණනාවක් සමගත් සම්බන්ධ වී වැඩකිරීමට මට අවස්ථාව ලැබුණාග ඒ අතරින් මා ඉතා ප්රිය කරන විශිෂ්ටම අධ්යක්ෂවරයා රාජිත බව කීම අතිශෝක්තියක් නොවේග
ඔහුගේ අධ්යක්ෂණ ක්රියාවලිය ටිකක් වෙනස් පිටපත කියවීම සඳහාම ඔහු විශාල කාලයක් ගන්නවා ඒ හරහා නළුවාට තමන්ගේ චරිතය පිළිබඳ අදහසක් ලබා ගැනීමට හැකිවෙනවාග ඒ අවබෝධයත් සමග ඔහු චරිතය ගොඩනගා ගැනීමට නළුවාට අවස්ථාව ලබා දෙනවාග එසේ නොමැතිව නළුවා රඟපාන්නට උත්සාහ කරන්නේ නැහැග මේ නිසා ඔහු සමග වැඩකිරීමට ඉතා අසීරුයි වගේම ඉතා ආශ්වාදජනකයි බොහෝ අධ්යක්ෂවරු තුළ මා නොදුටු දෙයක් වන්නේ කණ්ඩායමක් ලෙස සාමුහිකව වැඩකිරීමට ඇති උනන්දුව සහ හැකියාවග රාජිත අධ්යක්ෂවරයෙක් ලෙස රංග ශිල්පීන් සමග පමණක් නොවෙයි අවශේෂ ශිල්පීන් සමගද මනා සබඳතාවක් ගොඩනගා ගනිමින් නාට්ය වේදිකාව මත ගොඩනැංවීම සාර්ථක කර ගැනීමට ඉතා ශූරයි
ශ්යාම් ප්රනාන්දු
රාජිතගෙ නාට්ය කණ්ඩායමට මා සම්බන්ධ වීම සිදුවුණේ මම නාට්ය වැඩමුළුවක චරිතයක් නිරූපණය කරනවා දැකීමෙන් ඇතිවූ කතා බහකින්ග ඒ පළමු හමුවීමේදීම මට දැණුනු දේ තමයි ඔහු චරිතය හිතේ තියා ගෙන වෙන දේවල් කතා කරල බලන බවග ඒ කියන දේවල්වලට ස්වභාවිකව දක්වන ප්රතිචාරත් සමග ඔහුට අවශ්ය චරිතය මා තුළින් මතු කරගත හැකිද යන්න ඔහු තීරණය කරනවාග
ඒ ආකාරයට මූලික තීරණයකට එළඹි පසු පිටපත කියවීමේ පුහුණු අවස්ථාවට පෙර විවිධ හමුවීම්වලදී ඔහු තවදුරටත් තහවුරු කර ගන්නවා ඒ චරිතය මට සුදුසුද කියාග පිටපත කියවීමේ අවස්ථාව වන විට ඔහුට දැඩි විශ්වාසයක් තිබෙනවා මේ චරිතය අදාළ නළුවා හෝ නිළියට මතුකළ හැකි බවග ඒ නිසාම රාජිත යම් චරිතයකට නිළියක් හෝ නළුවෙක් තෝරාගත් පසු ඔහුට එය නිරූපණය කිරීමට නොහැකිව ප්රතික්ෂේප වුණේ වරක් හෝ දෙවරක් පමණයිග
හැමවිටම රාජිත අතින් ලියවෙන්නෙ ඔහු අත්දකින ජීවිතය ඔහුගේ වටාපිටාවෙ දකින්න ලැබෙන සමීපතමයන්ගේ ජීවිතයග ඒ නිසාම පිටපත කියවීමේ අවස්ථාවේදී බොහෝ විට අතර මැද නවත්වල ඔහුගේ ජීවන අද්දැකීමක් අපට විස්තර කරනවාග රාජිත කොහොමටත් නාට්යය ගැන කතා කරනවාට වඩා වෙන දේවල් ගොඩක් කතා කරනවාග පිටින් ඇවිත් කෙනෙක් අසා සිටියොත් හිතාවි නිස්කාරනේ කාලය කා දමනවා කියාග කොටින්ම මටත් මුලින් එසේ සිතුණු වාර අනන්තයිග එහෙත් රාජිත සමග ටික කාලයක් කටයුතු කරන විට අවබෝධ වෙනවා මේ සියලු කතා කාලය කා දැමීම් නාට්යයට අදාළ බවග
මම අසා ඇති පරිදි විදේශීය නාට්ය අධ්යක්ෂවරු හැම චරිතයකටම වගේ කය්ර්ජඑැර ඊසඉකැ හදනවාග රාජිතත් ඒවගේම ඔහුගේ නාට්යයට අදාළ චරිත පිළිබඳ විශාල වපසරියක් ගවේෂණය කරනවා ඇතිග චරිතයක් ගොඩනගාගැනීමට අපට සපයන වටපිටාවෙන් ඒ බව පැහැදිලි වෙනවාග ඒ නිසාමයි ඔහුගේ චරිත වේදිකාව මතදී ඉතා පැහැදිලි සමාජ දේශපාලන භූමිකාවක් නිරූපණය කරන්නේග
රංගන ශිල්පියෙක් ලෙස රාජිතගෙ නාට්යවලට සම්බන්ධවීමෙන් මට ලැබෙන විශාලතම ප්රතිලාභය තමයි එහිදී අපි අද්දකින චරිත ඔස්සේ අපේ ජීවිතයන් යළි කියවා ගැනීමකට හැකිවීමග අපේ මිතුරන් ගැනල පෙම්වතිය ගැන ආයතන ප්රධානියා ගැන අවබෝධයක් ඇතිකර ගන්න පෙර ඔහුගේ නාට්ය හේතු වෙනවාග රංගන ශිල්පියෙක් ලෙස සැබෑ ජීවිතයේදී ඒ ඒ අවස්ථාවන් පසුකර යනවිට වෙනස් මානයන්ගෙන් කියවීමකට ලක්කර ගැනීමට රාජිතගෙ වේදිකා අද්දැකීම ඉවහල් වෙනවාග ඒ ඒ අවස්ථාවන් වේදිකාවේ ප්රතිනිර්මාණය කර ගැනීම පිළිබඳ ද මට සැබෑ ජීවිතයෙන් පිටිවහලක් ලැබෙනවාග මන්ද යත් රාජිත වේදිකාවට ගෙනෙන්නෙ අප අද්විඳින අප වටා ඇති මේ ජීවිතය නිසාග
කපිල පූගලආරච්චි සංගීත අධ්යක්ෂ
රාජිත දිසානායක නමැති වේදිකා නාට්ය අධ්යක්ෂවරයා මට හමුවන්නේ පාසල් සමයේදීග ඒ කාලේ සිටම නාට්ය කලාව තුළ වෙනස් දෙයක් කරන්න උත්සාහ කරපු පුද්ගලයෙක් වශයෙනුයි මා රාජිත හඳුනාගත්තේග ඔහු හුදු නාට්ය සංගීතය කියන එක පාවිච්චි කළේ නැහැග ඔහු චරිත තුළින් මවන්නට උත්සාහ කරන අර්ථාන්විත ලක්ෂණත් සමග තවත් එක චරිතයක් ලෙසයි සංගීතය උපයෝගී කරගන්නේග සාම්ප්රදායික ලෙස නාට්යයේ පාළු තැන්වලදී පාළුව මකන්න නොවෙයි රාජිත සංගීතය භාවිත කළේග ඔහුගේ ,සක්වාදාවල, මා ප්රථමයෙන්ම සංගීය සැපයූ නාට්යයයිග එතැනදීත් ඔහු සංගීය යොදාගත්තේ චරිතයක් විදිහටයිග එතැනින් පටන්ගෙන මම ඔහුගේ ආපහුු හැරෙන්න බෑ නාට්යයට හැර සියලුම නාට්යවල සංගීත අධ්යබ්ණය කළාග රාජිත සංගීතයේ ඉතා සියුම් තැන් පවා බොහෝම හොඳින් ග්රහණයකර ගන්නා අධ්යක්ෂවරයෙක්ග
ගිහාන් ප්රනාන්දු
නළුවෙක් වුණාම අධ්යක්ෂණය නොවනවා නම් එය කරුමයක්ග රාජිත කියන්නේ නළුවෙක් වචනයේ පරිසමාප්තයෙන්ම අධ්යක්ෂණය කරන අධ්යක්ෂවරයෙක්ග නමුත් ඒ අධ්යක්ෂණය වන අවධියේ සිදුවන සිත්රිදීම් බොහොමයිග එම රිදවීම් නැතිනම් හොඳ චරිතයක් ගොඩනගා ගැනීමට නොහැකි බවයි මම හිතන්නේග ඒක රාජිතගේ නාට්යවල මට කිරීමට හැකි වී තිබෙනවාග
නළුවෙක් හෝ අධ්යක්ෂවරයෙක් වුණාම වර්තමාන සමාජයේ තිබෙන සමාජ තත්ත්වය පිළිබඳ අවබෝධයක් තිබීම අනිවාර්යයිග රාජිත මේ රටේ සමාජ රිද්මය හඳුනාගත් අධ්යක්ෂවරයෙක්ග ඒ නිසා ඔහුගේ නිර්මාණ මේ සමාජය හා සම්බන්ධයිග එනිසා ඒවා මේ සමාජය වැළඳගන්නවාග රාජිතගේ නාට්යවලදී අප උත්සාහ කරන්නේ සංවේදී අභ්යන්තරයෙන් නිරූපණය වන රංග ශෛලියක් මතු කර ගැනීමටයිග නිරන්තර පුහුණුව නිසා එය ලොකු අපහසුවක් වෙන්නේ නැහැග
ප්රියංකර රත්නායක
නාට්යක චරිතයක් ගොඩනගා ගැනීමේදී නළුවා හා අධ්යක්ෂවරයා අතර අනොන්ය අවබෝධය ඉතාම වැදගත්ග රාජිත දීර්ඝ කාලයක් තිස්සේ එකම කණ්ඩායමක් සමග වැඩ කිරීම හේතුවෙන් මේ අනොන්ය අවබෝධය ඉතා හොඳින් ගොඩනගා ගෙන තිබෙනවාග අධ්යක්ෂවරයෙක් ලෙස මා දකින ඔහුගේ විශේෂ ලක්ෂණයන් මෙයයිග
ඔහු කිසිදු විටක නළුවා කිසියම් රාමුවක සිර කිරීමට උත්සාහ කරන්නෙ නැහැග ඒ වෙනුවට පුහුණුවීම් ආරම්භ කිරීමට පෙර ඔහු පිටපත කියවීමට විශාල කාලයක් ගත කරනවාග ඒ වගේම ඒ අතර ශූර රංග ශිල්පීන් සමග විවිධ අවස්ථාවලදී පවත්වන සම්භාෂණයන් පවා ඔහු ඉතා සූක්ෂම ලෙස ඒ ඒ චරිත පිළිබඳ අවබෝධයක් ඇති කිරීමට යොදාගන්නවාග
රාජිතගෙ නාට්යවලට බොහෝ විට පාදක වෙන්නේ සමකාලීනව අප අවට සැරිසරන චරිතග එහිදී ඒ තුළ මගේම චරිතයේ යම් යම් අංශුමාත්ර පවා මුණගැහෙනවාග මේ නිසා නළුවකුට ඉතා අභියෝගාත්මක කාර්යයක් වෙනවාග තමාම නොවෙමින් තම ජීවිතයේ සහ තම සමීපතමයන්ගේ ජීවිත වේදිකාව මත නිරූපණය කිරීමග එහිදී ඒ ඒ චරිතයන්ට අනන්ය සියුම් චරිත ලක්ෂණ අත නොහරිමින් ඒවා නාට්යමය ප්රකාශයක් ලෙස ඉදිරිපත් කිරීමේදී රාජිත අනුදත් රංගන ක්රමවේදයන් ඉතාම සුවශේෂයිග ඔහු ශූර අධ්යක්ෂවරයෙක් වන්නේ නළුවා තුළින් චරිතය මතුකරගැනීමට ඔහු ලබාදෙන ඉඩකඩ සහ ඒ සඳහා අවශ්ය පසුබිම සකසන ආකාරය විසිනුයිග
රාජිත නාට්යක්් වේදිකාවක් මතට ගෙන ඒම සේම එය පවත්වාගෙන යැම පිළිබඳ ද ඉතාම සවිඥනිකයිග එහිදී ඔහුට සම්මාන ඇගයීම් එතරම් වැදගත් වෙන්නෙ නෑග හොඳම උදාහරණය ,මට වෙඩි තියන්නේ නැද්ද, නාට්ය රාජ්ය නාට්ය උළෙලේ දෙවන වටය නියෝජනය කිරීමට පවා අවස්ථාව නොලද නාට්යක් වුවත් එදා සිට අද දක්වා එහි දර්ශනවාර පවත්වාගෙන යැමට ඔහු ගන්නා මහන්සියග එහිදී රාජිත තම ප්රේක්ෂකාගාරය පිළිබඳ දැඩි විශ්වාසයකින් පසු වෙනවාග
ප්රසාද් සූරියආරච්චි
රාජිත නිරන්තරයෙන්ම නාට්ය පිටපතට මුල්තැන දෙන අධ්යක්ෂවරයෙක්ග ඔහු නළුවන්ගෙන් නිරතුරුවම ඉල්ලා සිටින්නේ පිටපත කියවන ලෙසයිග පිටපත නිරතුරුව කියවීමෙන් එහි තිබෙන යටි අරුත පිළිබඳ අර්ථකථනයක් සැපයීමට නළුවාට පහසුවෙනවාග රාජිත පිටපතින් නළුවාගෙන් බලාපොරොත්තු වන දේ පිළිබඳ යම් මගපෙන්වීමක් කරනවාග නළුවාගේත් අධ්යක්ෂවරයාගේත් නම්යශීලී සහයෝගය මතයි ඔහු අධ්යක්ෂණ කාර්යය සිදුකරන්නේග
නළුවකු චරිතය රඟපාන්නට පෙර එය විඳින්නල ඉන් තෘප්තිමත් වන්න කියන එක රාජිත තම නළුවන්ට දෙන උපදේශයක්ග එහෙම නොවුණොත් එය ප්රේක්ෂකයාට කෘත්රිම රංගනයක් වෙනවාග නළුවා චරිතයට අවංක වුවොත් පමණයි සාර්ථක නිරූපණයක් කළ හැක්කේග ඒ නිසයි රාජිත නිරතුරුව කියන්නේ තමන් විඳින්නේ නැත්නම් ඒ චරිතය වෙනත් අයකුට විඳින්න බැරි බවග
රාජිත හැම නාට්ය දර්ශනයක්ම ප්රේක්ෂකාගාරයේ සිට නරඹනවාග එලෙස නරඹා ඇති අඩුපාඩු සාකච්ඡා කරනවාග
ධර්මප්රිය ඩයස්
රාජිතගේ පිටපත කියවූ සැනින් මේ චරිතය මොකක්ද කියන කාරණය මට එකවර අවබෝධ වෙන්නේ නෑග මම ඔහුගෙ නාට්ය හතරකට චරිත නිරූපනය කර තිබෙනවාග මේ සෑම පිටපතක්ම ලැබුණු සැනින් මට මගේ චරිතය පිළිබඳ ලොකු අවබෝධයක් ලැබුණෙ නෑග පිටපත කියවීමෙන් පස්සේ පුහුණුවීම් ආරම්භ කළ විටත් මට මගේ චරිතය පිළිබඳ ලොකු අවබෝධයක් ඇතිවුණේ නෑග සුළු තේරුම් යැමකුයි ඇතිවුණේග හොඳම උදාහරණය රාජිත අවසානයට කළ ,ආපසු හැරෙන්න බෑ, නාට්යයේ දුර්වලම රංග ශිල්පියා වුණේ මමග
රාජිත අනුගමනය කරන ඔහුට ආවේණික නළුවන් හැසිරවීමේ ක්රමවේදයක් තිබෙනවාග ඒ අනුව ටික දිනක් පුහුණුවීම් කරගෙන යන විට ඔහු මගේ චරිතය පිළිබඳ පුංචි පුංචි ඉඟි දෙන්න පටන් ගන්නවාග ඔහු කවදාවත් චරිතයේ ෙටෝ කොපියක් දෙන්නෙ නෑග ඒ නිසාම නළුවටත් විශාල වැඩ කොටසක් තිබෙනවාග මට මගේ චරිතය ගොඩනගා ගැනීමට අවශ්ය මාවත විවර කිරීම පමණයි ඔහු කරන්නෙග එතැනදී මට අවබෝධ වෙන්න ගන්නවා මේ චරිතය ගොඩනගා ගැනීමට මටත් විශාල වැඩකොටසක් තිබෙන බවග ඔහු එය ඉතා ශූර ලෙස අවබෝධ කර දෙනවාග රාජිත අනුගමනය කරන මේ අධ්යක්ෂණ ක්රියාවලිය නිසා පුහුණුවීම්වලින් පසුවත් මගේ චරිතය පිළිබඳ සිතන්න පෙළඹීමක් ඇතිවෙනවාග
රාජිත තමන්ගෙ නාට්යය වේදිකාව මතට ගෙන ඒමෙන් පසු තමන්ගේ කාර්යය අවසානයි කියා සිතන අධ්යක්ෂවරයෙක් නොවෙයිග ඔහු තමන්ගේ නාට්ය පවත්වාගෙන යැම පිළිබඳ විශාල උනන්දුවක් දක්වන අධ්යක්ෂවරයෙක්ග එහිදී ඔහු සමාජ දේශපාලන පසුබිම පිළිබඳ ඉතා සවිඥනිකයිග නාට්ය දර්ශන සංවිධානය කිරීමේ කටයුත්ත සිදු කරන්නේත් ඔහුයිග ඔහු තමන් නියෑළී සිටින කාර්යයට ඉතා අවනත පුද්ගලයෙක්ග කිසිවිටකත් එහි බර සැහැල්ලු කරන්න කැමති නැහැග
මලිත් පීරිස් වේදිකා පරිපාලන කළමනාකරු
වේදිකා පරිපාලනය තාක්ෂණික ක්රියාවලියක්ග එය තාක්ෂණික ක්රියාවලියක් වුවත් කලාව හදාරපු නැති අයකුට එය කරන්න බැහැග ලංකාව වගේ රටක වේදිකා පරිපාලනය පිළිබඳ කතා කිරීමම විහිළුවක්ග රංගනය පිිළිබඳ හදාරන්නවත් තැනක් නැති රටක වේදිකා පරිපාලනය නමැති විෂය හදාරන්න කිසිම අවස්ථාවක් නැහැග සාමාන්ය ජනතාව අතර වේදිකා පරිපාලක කියන්නෙ ,සෙට් අදින කොල්ලා,ග බොහෝ වේදිකා නාට්යවලදී වේදිකා පරිපාලනය කියන්නේ සමස්ත නාට්යයටම කරගහන එකග නැත්නම් නාට්යයේ බර වැඩ ටික කරන එකග එතනදී රාජිත කියන අධ්යක්ෂවරයාගේ තිබෙන වෙනස තමයි නාට්ය කණ්ඩායමේ සෑම කෙනකුට පැවරුණූ සුවිශේෂී වගකීම් කොටසක් තිබීමග ඒ නිසා ඔහුගේ නාට්යවලදී වේදිකා පරිපාලක ශිල්පියාට පැවරුණු සුවිශේෂී වැඩකොටසක් තිබෙනවාග අනිත් නාට්යවලට වඩා රාජිතගේ නාට්යවල තිබෙන වෙනස වන්නේ මේ බෙදා ගැනීමග නාට්ය කලාත්මක කෘතියක් ලෙස භාවිත කරන ගමන්ම රාජිත උත්සාහ කරනවා එය විධිමත් කර්මාන්තයක් බවට පත් කිරීමටග මේ හේතුව නිසා මේ නාට්ය කණ්ඩායමේ සාමූහික බවක් තිබෙනවාග
ජයනි සේනානායක
චරිතයක් ගොඩනැගීමේදී රාජිත තම නළුවන්ට ලබාදෙන ප්රධාන උපදෙස තමයි පුළුවන් තරම් පිටපත කියවන්න කියන එකග ඔහු විශ්වාස කරන දෙයක් තමයි චරිතයක ස්වභාවය පිටපත කියවීමෙන් බොහෝදුරට ලබාගත හැකි බවග යම් නාට්යයක් දර්ශන වාර සියයක් පැවැත්වූවත් ඒ සියවැනි වතාවෙත් අපි පිටපත කියවනවාග ඒ මගින් චරිතය පිළිබඳ යම් අවබෝධයක් අපට ලබාගත හැකි වෙනවාග ඒ මගින් තමයි ඔහු චරිතයක් ගොඩනගන්න මූලික අඩිතාලම දමන්නේග
ඒ වගේම ඔහු සිත ඇඳි චරිතය නළුවකුගෙන් ලබාගන්න විවිධ ක්රමවේද භාවිත කරනවාග ඔහු නළුවකුගෙන් බලාපොරොත්තු වන චරිතයේ මානය හුඟක් එහා ගිය එකක්ග කෙසේ හෝ දැඩි පුහුණුවකින් පසුව ඔහු එම අරමුණ ජයගන්නවාග ඒ නිසායි ඔහු බලාපොරොත්තුවන චරිත ප්රතිනිර්මාණය කරගත හැකි නළුනිළියන් පිරිසක් පමණක් නිරතුරුවම තෝරාගන්නේග විශේෂයෙන් අධ්යක්ෂවරයාගේ දෘෂ්ඨිය හඳුනා නොගතහොත් එම අධ්යක්ෂවරයාට අවශ්ය දේ ලබාදීමට නළුවකුට හැකිවන්නේ නැහැග රාජිත කියන අධ්යක්ෂවරයා හොඳින් හඳුනන නළු නිළි පිරිසක් තමයි මේ කාර්යයට තෝරාගන්නේග තම රචනාව පමණක්ම මතුකරන රංගනයකට ඔහු කැමැති නැහැග ඔහුගේ රචනාව පසුකර නළුවා මතුවීමයි ඔහුගේ බලාපොරොත්තුවග
රාජිත ඉතා කැමැති ශෛලිය තමයි අතිශය සියුම් භාවමය රංගන ශෛලියග එය ටිකක් අපහසු කාර්යයක්ග වේදිකාවක අතිශය සියුම් රංගනයන් ඉදිරිපත් කිරීමේදී අප තුළින් එය ගිලිහී යන්න පුළුවන්ග ඒක හරියට අතුරේ යනවා වගේ වැඩක්ග ඒත් අප අනිවාර්යෙයන්ම ඊට අනුගත විය යුතුයිග ඒ වගේම මෙම ස්වභාවික රංගන ශෛලිය ප්රේක්ෂකයන්ට අතිශයින් සමීපයිග මුදල් දීල ටිකට් එකක් අරගෙන ප්රේක්ෂකාගාරයේ වාඩිවෙන හැම ප්රේක්ෂකයකුටම හොඳ රංගනයක් ලබාදීම නළුවකුගේ වගකීමක්ග රාජිත ඒ වගකීම හා අවදානම මැනවින් වටහාගත් අධ්යක්ෂවරයෙක්ග
රංග සමරකෝන් රංග ආලෝක පරිපාලක
අද වන විට රංග ආලෝකය විෂය යනු නිළියල නළුවා හෝ රංග භාණ්ඩ ප්රේක්ෂකයාට පෙන්වීමට සැලැස්වීමට එහා ගිය දෙයක්ග චරිතයක සියුම් අරුත් දැනවීමටල චරිතයක අභ්යන්තර මනෝභාවයන් විවරණය කිරීමට භාවිතා කරන දියුණු උපාංගයක් බවට අද වේදිකා රංගාලෝකය පත්වෙලා තිබෙනවාග
බොහෝ වේදිකා නාට්ය අධ්යක්ෂවරු නාට්යයේ මූලික පුහුණුවීම් අවස්ථාවලදී රංග ආලෝක ශිල්පියා සම්බන්ධ කරගන්නේ නැහැග ඔහුගේ දායකත්වය රංග ආලෝකය සහිත පුහුණුවීම් ආරම්භවීමත් සමග ලබාගැනීම ප්රමාණවත් යෑයි ඔවුන් සිතනවාග එහෙත් නාට්යයක පිටපත කියවීමේ අවස්ථාවේ සිට ලයිටින් රිහසල් දක්වා සියලු පුහුණුවීම් අවස්ථාවලදී රංග ආලෝක ශිල්පියා සම්බන්ධ කරගැනීම රාජිතගේ ක්රමවේදයග එහිදී මට නාට්ය පිළිබඳ එහි සියුම් අර්ථයන් පිළිබඳ අවබෝධයක් මෙන්ම අධ්යක්ෂකගේ අභිප්රාය පිළිබඳ අවබෝධයක්ද ලැබෙනවාග එහිදීද රාජිත නාට්ය පුහුණුවීම් ආරම්භ කරන්න පෙර සිය ශිල්පීන් හා යෙදෙන සංවාදයන්වලදී පවා නාට්යයට අදාළ සහජ කාරණා නොවුනද බොහෝ දේ සාකච්ඡා කරනවාග ඒ තුළින් පවා සිදුවෙන්නෙ නාට්ය පිළිබඳ සියුම් අරුත් මතුවීමයිග
ඔහු කිසිවිටෙකත් මෙසේ සිදුවිය යුතුමයි කියන අණ පනත් පැනවීමක් සිදුකරන්නෙ නැහැග
එහෙත් ඔහුට අවශ්ය අදහස මතුකරගැනීමට අලෝකය කෙසේ හැසිරවිය යුතුද යන්න පිළිබඳ ඔහුට හොඳ ඉවක් තිබෙනවාග ඒ ඉව අපට හඳුනා ගන්න ඉඩහරිමින් සාකච්ඡා කරමින් රංග ආලෝකය සකසා ගැනීම සිදු කරනවාග පළමුවෙන් රංග ආලෝකය සහිත පුහුණුවීම් අවසානයේදී නැවත බරසාර සාකච්ඡාවකට යනවාග එහිදී ඔහු එකඟ නැති තැන් සහ වඩා වැඩිදියුණු කළ යුතු තැන් පිළිබඳ ඔහුගේ අදහස් දැක්වීම සිදු කරනවාග
මේ අදහස් සමග නැවත ආලෝක සැකැස්මක් සමග දෙවන තෙවන ආලෝකය සහිත පුහුණුවීම්වල නියෑළීමෙන් පසුවයි අවසාන ආලෝක සැකැස්ම නිර්මාණය කරගැනීම සිදුවෙන්නෙග ඔහු හතරවන ලයිටින් රිහසල් එක නාට්ය දර්ශනවාරයක් හා සමානවම සිදුකරනවාග එහිදී බොහෝ විට රංගනයල අලෝකකරණයල වේදිකා පරිපාලනය පිළිබඳ අවසාන සැකැස්ම නිර්මාණය කර ගැනීම සිදුකරනවාග බොහෝ අධ්යක්ෂවරු රංගාලෝකය නිර්මාණය කර ගැනීමේ ක්රියාවලිය එතනින් අවසන් කරනවාග එහෙත් රාජිත දර්ශනවාරයක් පාසා රංග ආලෝකය වැඩිදියුණු කරගැනීමට වෙහෙසෙනවාග
සම්පත් ජයවීර
රාජිතගෙ නාට්යය තුළ යටිපෙළ හුයක් ලෙස දිවෙන ගැඹුරු දේශපාලනයක් තිබෙනවාග සෑම චරිතයක්ම දේශපාලනිකයිග ඒ ආකාරයේ පිටපතක චරිතයක් ගැඹුරින් හඳුනාගැනීමට ඒ පිටුපස ඇති දේශපාලනය හඳුනා ගැනීම වැදගත්ග
චරිතයේ දේශපාලනය හඳුනා ගැනීමට ඔහු ඒ පිළිබඳ සෘජුව කිසිවක් කියන්නෙ නැහැග එහෙත් පූර්ව පුහුණුවීම් කාලය තුළ ඔහු සමකාලීන සමාජ දේශපාලන කාරණා පිළිබඳ දැඩි අවධානයකින් තමන්ගේ කණ්ඩායම සමඟ අදහස් හුවමාරු කර ගන්නවාග මට මුල්කාලෙ මේ ක්රියාවලිය පිළිබඳ එතරම් අවබෝධයක් තිබුනේ නැහැග ඒත් පසුව තේරුම් ගියා මේ කටයුත්ත චරිතය ගොඩනඟා ගැනීමට ඉතා වැදගත් බවග
මා නිරූපණය කරන චරිතය :වීරයා මැරිලා- මීට කලින් වසර ගණනාවක් වෙනත් ශිල්පියකු විසින් නිරූපණය කළ චරිතයක්ග එහෙත් එහිදී ඔහු මගෙන් ඒ චරිතය ඒ ආකාරයෙන්ම ඉල්ලා සිටියේ නැහැග
ඔහු මට ඒ චරිතය අවබෝධකරගෙන ගොඩනඟා ගැනීමට අවස්ථාව ලබා දුන්නාග ු බලහත්කාරයෙන් චරිතයක් ඔබ්බවන්නෙ නැහැග නළුවාට අභ්යන්තරයෙන් සිය චරිතය අවබෝධකරගෙන ගොඩනැඟෙන්න ඉඩ දෙනවාග ඔහුගේ විශේෂත්වයත් එයම වෙන්නඇතිග
අනුසුයා සුබසිංහ
රාජිත හැම විටම මැදිහත්වන අධ්යක්ෂවරයෙක් නොවෙයිග ඔහු චරිතය ගොඩනගාගන්න රංගන ශිල්පියාට හෝ ශිල්පිණියට ලබාදිය හැකි පොහොර මොනවද කියලා හොඳ අවබෝධයක් සහිතවයි කටයුතු කරන්නෙග ඊට පස්සේ චරිතය වැඩෙනවා බලා සිට එය තමන්ට අවශ්ය ආකාරයට හැඩගස්වා ගැනීමට ඔහු ශූරයිග
වේදිකා නාට්යයක චරිතයක් කර අවසන් කළ නොහැකි බවයි මගේ අදහසග පිටපතක තිබෙන්නේ පැතලි ඒකමානීය චරිත නොවෙයිග ඒවා ඉතා සංකීර්ණ බහුමානීය චරිතග එවන් චරිත තුළට අවබෝධයෙන් කි¹ බසිත්ම එහි විවිධ මානයන් පෙනෙන්න ගන්නවාග ඒ වගේමයි නාට්යයක දර්ශන වාර විශාල සංඛ්යාවක් කරනවිට සමහර අවස්ථාවලදී මුල් කාලෙ සොයාගත් සියුම් දේවල් ගිලිහිලා යනවාග රාජිත මේ කාරණා දෙක පිළිබඳ ඉතා සවිඥනිකයිග
සංවාදය - විචිත්ර වනිගනෙත්තිල ලක්මාල් බෝගහවත්ත
Archives
-
▼
2010
(172)
-
▼
August
(19)
- ධර්ම ශ්රී මුනසිංහ 1930 - 2004
- සින්තටික් තාප්පය කැලණියේදී
- සංගිලි වෙනුවෙන් වෙබ් අඩවියක්
- අගම් ලිහිණි
- බෝනිකි ගෙදර (Doll’s House)
- කරුණාසේන ජයලත් 1928 - 1994
- පී. බී. අල්විස් පෙරේරා 1917 - 1966
- කේ. ඒ. ඩබ්ලිව්. පෙරේරා
- රිජ්වේ තිලකරත්න 1932 - 1981
- අති විශිෂ්ට රංගන ශිල්පිනී නීටා ප්රනාන්දු කියයි
- දෙබස් නාට්යය දෙපයින් හිටවූ නාට්යවේදියා
- පරාක්රම සිල්වා - 2009
- ඉර හඳ යට
- අපෙන් දුරස් වූ සම්මානනීය නිළි සුනේත්රා සරත්චන්ද්...
- මැද රට රඟමඩල නාට්ය කණ්ඩායමක්
- භාත්ඛණ්ඩ විභාගයට අයැදුම්පත් කැඳවයි
- බඹර වළල්ල
- රාජිත නම් වූ වේදිකා නාට්ය අධ්යක්ෂවරයා
- කැලණියෙන් පැමිණි කැරලිකාර ග්රීක යුවතිය "ඇන්ටිගනි"
-
▼
August
(19)
අද විශේෂ - Today Special
Change The Font size
Stage Drama - web Sites
- 80 ve Api (Stage Play)
- Academicplayers Blog
- Academicplayers Theatre Group
- Children's and Youth Theatre
- Doll's House
- Drama Facebook
- Eka Adhipathi PLAY
- Gaveshi Theatre
- Jana Karaliya
- lionelwendt
- MAKARAKSHAYA - THE DRAGON
- Makarakshaya PLAY
- Noorthi Blog
- R A N G A H A L A
- Sadjana_DOT_com
- Sarachchandra
- Shakespeare Centre Sri Lanka
- Sri Lanka Ranga Nikethanaya
- Sri lankan arts
- Sri Lankan Theatre
- SriLankanan Drama.com
- The Black Box Theater
- Tower Hall
- Trojan Kanthawo
- Wikipedia
- Yakshagamanaya PLAY
- ජන නාට්ය
- දයානන්ද ගුණවර්ධන
- නටන්න ද...??
- නූර්ති සහ වේදිකා නාට්ය ගී
Art web and Blogs
Art News [Auto Updated]
-
IMF Mission Concludes Visit to Sri Lanka Update - The International Monetary Fund (IMF) mission recently ended its visit to Sri Lanka. This was...10 months ago
-
-302- "ඌ මහ පණ්ඩිත කොල්ලෙක්" - 12 11 10 වැලිකඩ කියවූ පසු ලියමි. සංස්කෘතිය ආරම්භ වූයේ, තමා තනිව අල්ලා ගත් ගොදුර , ගිල දැමීමට පෙර සිය සමූහය සමඟ බෙදා ගත යුතු යැයි තීරණය කළ පළමු මානවයාගෙනි. ...7 years ago
-
හදේ කොතැනක හෝ - *හදේ කොතැනක හෝ හිඳී ඔබ නිදා නොනිදා මෙන්බලා අවසර සොයා කල් දැන වෙලා හස රෑනින්පෙළයි මා මුදා සුව දැහැනින්සයුරු ඉම රත් ක්ෂිතිජ රේඛාවේමියෙන හිරු...8 years ago
-
පිය මිතුරු සඳිනි - *නාට්යය - රොම්ලින් හෙවත් දිව්ය කුසුම (සී දොන් බස්තියන් ජයවීර බණ්ඩාර)ගායනය - යමුනා විනෝදිනී, කෝලිත භානු දිසානායක* පිය මිතුරු සඳිනි මෙපුර රජුගෙ දෝණියෝ ...8 years ago
-
Hotels In Niagara Falls Ny Images - Hotels In Niagara Falls Ny 2016[image: Hotels In Niagara Falls Ny]Hotels In Niagara Falls Ny 2016[image: Hotels In Niagara Falls Ny]Hotels In Niagara Falls...9 years ago
-
Birth Centenary of Poet Tambimuttu - *Poetry London *(1939–51) *Poetry London–New York* (1956–60) *Poetry London/Apple Magazine*, which had just two issues, A Sri Lankan Tamil from an afflue...9 years ago
-
-
-
-
Sri Lankan Tamil Cinema - Source: vikalpa. org Interview with Ashoka Handagama Interview with Darmasena Pathiraja Interview with Boopathi Naleen12 years ago
-
Makarakshaya in Gampaha - A show of Makarakshaya was held at the Bandaranaike College, Gampaha on 29th January 2012. The show was organized by Mr. Jude Srimal. The crowd exceeded 50...12 years ago
-
Lecture on 'Methods of Brechtian Theatre' - The new production of the play Yakshagamanaya commenced on 06th November 2011 at the TrikonE Cultural Foundation. A selected group of about 100 was presen...13 years ago
-
-
-
What awaits our drama culture? - *Senior dramatist Dharmasiri Bandaranayake delves into lessons learnt at Bharat Rang Mahotsav, New Delhi, and questions where our theatre is heading in t...13 years ago
-
ගොඩ සරඔ - 1 දොමි කිට කට දොම් කස්තිරම - තත් ජිත් තොං නං තා 02 දොමි කිට කිට දොම් කස්තිරම - තත් ජිත් තක ජිත් තත් ජිත් තොං නං තා 03 දොමි කිට දොමි කිට දොමි කිට කිට දොම්...14 years ago
-
Welcome to Freedom Theater Group, Sri Lanka - ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ NO RETURN Written & Directed by Rajitha Dissanayake ...14 years ago
-
EKA ADHIPATHI NEXT SHOWS - 03rd June, 2010 on 3.00/6.30 p.m. @ Buddhi Mandapaya Auditorium, Polonnaruwa.14 years ago
-
-
-
-
-
-
-
-
Blogs of the Month
-
නිවිති එක්ක දෙල් කිරට...6 years ago
-
-302- "ඌ මහ පණ්ඩිත කොල්ලෙක්"7 years ago
-
විහංඟනාවී : පනස් පස්වන කොටස8 years ago
-
-
#9 years ago
-
-
෴ඇයත් සාගරිකාම විය - තුන්වන දිගහැරුම෴9 years ago
-
ගැහැණු ලොවක සිරකරු... 14 කොටස11 years ago
-
ආදරය විදින්න..........11 years ago
-
අපේ ලෝකය....12 years ago
-
ජන/සත්ව සංගණන අනාවැකි,,,12 years ago
-
Labels
- English (15)
- Gossip (148)
- Radio (2)
- Related (1)
- අදහස (123)
- අළුත් සිංදු (8)
- කතන්දර (7)
- කවිය (8)
- කාටූන් (1)
- කැලැන්ඩරේ (41)
- ගායකයෝ (57)
- ගායිකාවෝ (26)
- ගීතය (17)
- චිත්රපටිය (142)
- චිත්රය (7)
- ඡායාරූප (3)
- ජීවිත විත්ති (181)
- ටෙලි නාට්ය (96)
- නර්ථන (3)
- නැටුම් (13)
- නිවේදක (8)
- නිවේදිකා (7)
- පුවත් (208)
- පොත් (17)
- බූන්දිගෙන් (7)
- මතක සැමරැම් (148)
- වේදිකාව (208)
- සංගීතය (34)
- සංස්කෘතික (6)
- සාහිත්යය (9)
සිංහල Syndicaters Rss Feed
-
Photos – Laser Run & Triathle National Tour 2024 - ThePapare.com | Shamil Oumar | 22/12/2024 | Editing and re-using images without permission of ThePapare.com will be considered an intended copyright infrin...6 hours ago
-
Ricky Martin - Private Emotion - Private Emotion Artist -Ricky Martin Song -Private Emotion Chord - C# [Intro]----------------------------------------------------------------------------|C#...6 years ago
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
RADIO
රාජිත නම් වූ වේදිකා නාට්ය අධ්යක්ෂවරයා
Thursday, August 5, 2010සොයා බලා කපා කොටා ලියා පළ කලේ ලංකා කලා දිනපොත "Sri Lankan Art diary" at 8:50 PM
Labels: අදහස, මතක සැමරැම්, වේදිකාව
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
මචං
මගෙත් කරුමෙට මමත් ඔය යකාට කැමතියි නේ. ඌ තමයි නාට්ය වලට කතා කරන භාශාවෙන් පිස්සු හැදෙන නම් දැම්මෙ. ඕකාට මම හරි කැමතියි. ඒත උඹ ඌට කියපන් මට කැමති වෙන්න එපා කියල.
මරුවා
Rajitha kiyanne pidiya yuthu charithayak.. mama hithanne rajitha oya natya apahu pennannawa nam hodayi. ape mathu paramparawata. obata digasiri raajitha kalakaruwaneni...
kalekata enawa. kalekata nehe. e wunath rajitha kiyanne ape proscenium stage 1 alokawath kala natyakaruwek
Post a Comment