Archives
-
▼
2012
(376)
-
▼
September
(24)
- ධවල භීෂණ
- කාටවත් නොපෙනුනාට මමත් අඬනවා
- රාජ්ය ළමා නාට්ය උළෙල - 2012
- මෙම දසුන කැමරා කාචයේ සටහන් විය.
- ඔබට ගී ගයන මම කෝකිලාවක නොවෙමි මග තොටේ ඔබ දකින ගැහණ...
- මහනුවර බාලිකාවේ හතේ පන්තියක් ළඟදී‘භූතයා බන්ධනය’ වෙයි
- නාරද තුමන් ලියූ බුදු රැස්මාලා කවි පානදුරේ අරියධම්ම...
- ක්රිෂ්ණි ජෝතිපාල කියයි
- වතුර යට ඔබාගෙන ඉන්න බෑ - ඒක කමල්ට අටවපු උගුලක්?
- මම ඇත්තටම සතුටින් ඉන්නේ
- කලුමාලි
- ඒ පෝරිසාදයා නාට්යය කෑවා
- “ශ්වේත රාත්රිය” අවසන් ප්රසංගය මෙම 14 දා...!
- මේ නාට්ය ප්රබෝධය බොරුවට අටවපු එකක්
- නැහැ දැනට එහෙම කෙනෙක් නෑ.
- මම – යම ලුම්බිණියේ
- ‘මනෝරංග ප්රතිභා’ නාට්ය උළෙල වැලිගමදී
- මහපාරේ වාහනයේ රොඩ්නි නිදි
- ගිවන්තට, අර්ථසාද් පැටලිලා
- ප්රේමදාස විතානගේ ට ත්රීවිල් ජරමරයක්
- බොන්ඩ් කෙල්ලගේ නිරුවත් ඡායාරූප
- සිග්නීස් උත්තමාචාර උළෙල අති උත්කර්ෂවත් අන්දමින් නි...
- ‘ ඔස්කා රිද්ම රැයක්’ 07 වෙනිදා
- මම හොඳ පර්යේෂණ කරන්නියක්
-
▼
September
(24)
අද විශේෂ - Today Special
Change The Font size
Stage Drama - web Sites
- 80 ve Api (Stage Play)
- Academicplayers Blog
- Academicplayers Theatre Group
- Children's and Youth Theatre
- Doll's House
- Drama Facebook
- Eka Adhipathi PLAY
- Gaveshi Theatre
- Jana Karaliya
- lionelwendt
- MAKARAKSHAYA - THE DRAGON
- Makarakshaya PLAY
- Noorthi Blog
- R A N G A H A L A
- Sadjana_DOT_com
- Sarachchandra
- Shakespeare Centre Sri Lanka
- Sri Lanka Ranga Nikethanaya
- Sri lankan arts
- Sri Lankan Theatre
- SriLankanan Drama.com
- The Black Box Theater
- Tower Hall
- Trojan Kanthawo
- Wikipedia
- Yakshagamanaya PLAY
- ජන නාට්ය
- දයානන්ද ගුණවර්ධන
- නටන්න ද...??
- නූර්ති සහ වේදිකා නාට්ය ගී
Art web and Blogs
Art News [Auto Updated]
-
IMF Mission Concludes Visit to Sri Lanka Update - The International Monetary Fund (IMF) mission recently ended its visit to Sri Lanka. This was...10 months ago
-
-302- "ඌ මහ පණ්ඩිත කොල්ලෙක්" - 12 11 10 වැලිකඩ කියවූ පසු ලියමි. සංස්කෘතිය ආරම්භ වූයේ, තමා තනිව අල්ලා ගත් ගොදුර , ගිල දැමීමට පෙර සිය සමූහය සමඟ බෙදා ගත යුතු යැයි තීරණය කළ පළමු මානවයාගෙනි. ...7 years ago
-
හදේ කොතැනක හෝ - *හදේ කොතැනක හෝ හිඳී ඔබ නිදා නොනිදා මෙන්බලා අවසර සොයා කල් දැන වෙලා හස රෑනින්පෙළයි මා මුදා සුව දැහැනින්සයුරු ඉම රත් ක්ෂිතිජ රේඛාවේමියෙන හිරු...8 years ago
-
පිය මිතුරු සඳිනි - *නාට්යය - රොම්ලින් හෙවත් දිව්ය කුසුම (සී දොන් බස්තියන් ජයවීර බණ්ඩාර)ගායනය - යමුනා විනෝදිනී, කෝලිත භානු දිසානායක* පිය මිතුරු සඳිනි මෙපුර රජුගෙ දෝණියෝ ...8 years ago
-
Hotels In Niagara Falls Ny Images - Hotels In Niagara Falls Ny 2016[image: Hotels In Niagara Falls Ny]Hotels In Niagara Falls Ny 2016[image: Hotels In Niagara Falls Ny]Hotels In Niagara Falls...9 years ago
-
Birth Centenary of Poet Tambimuttu - *Poetry London *(1939–51) *Poetry London–New York* (1956–60) *Poetry London/Apple Magazine*, which had just two issues, A Sri Lankan Tamil from an afflue...9 years ago
-
-
-
-
Sri Lankan Tamil Cinema - Source: vikalpa. org Interview with Ashoka Handagama Interview with Darmasena Pathiraja Interview with Boopathi Naleen12 years ago
-
Makarakshaya in Gampaha - A show of Makarakshaya was held at the Bandaranaike College, Gampaha on 29th January 2012. The show was organized by Mr. Jude Srimal. The crowd exceeded 50...12 years ago
-
Lecture on 'Methods of Brechtian Theatre' - The new production of the play Yakshagamanaya commenced on 06th November 2011 at the TrikonE Cultural Foundation. A selected group of about 100 was presen...13 years ago
-
-
-
What awaits our drama culture? - *Senior dramatist Dharmasiri Bandaranayake delves into lessons learnt at Bharat Rang Mahotsav, New Delhi, and questions where our theatre is heading in t...13 years ago
-
ගොඩ සරඔ - 1 දොමි කිට කට දොම් කස්තිරම - තත් ජිත් තොං නං තා 02 දොමි කිට කිට දොම් කස්තිරම - තත් ජිත් තක ජිත් තත් ජිත් තොං නං තා 03 දොමි කිට දොමි කිට දොමි කිට කිට දොම්...14 years ago
-
Welcome to Freedom Theater Group, Sri Lanka - ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ NO RETURN Written & Directed by Rajitha Dissanayake ...14 years ago
-
EKA ADHIPATHI NEXT SHOWS - 03rd June, 2010 on 3.00/6.30 p.m. @ Buddhi Mandapaya Auditorium, Polonnaruwa.14 years ago
-
-
-
-
-
-
-
-
Blogs of the Month
-
නිවිති එක්ක දෙල් කිරට...6 years ago
-
-302- "ඌ මහ පණ්ඩිත කොල්ලෙක්"7 years ago
-
විහංඟනාවී : පනස් පස්වන කොටස8 years ago
-
-
#9 years ago
-
-
෴ඇයත් සාගරිකාම විය - තුන්වන දිගහැරුම෴9 years ago
-
ගැහැණු ලොවක සිරකරු... 14 කොටස11 years ago
-
ආදරය විදින්න..........11 years ago
-
අපේ ලෝකය....12 years ago
-
ජන/සත්ව සංගණන අනාවැකි,,,12 years ago
-
Labels
- English (15)
- Gossip (148)
- Radio (2)
- Related (1)
- අදහස (123)
- අළුත් සිංදු (8)
- කතන්දර (7)
- කවිය (8)
- කාටූන් (1)
- කැලැන්ඩරේ (41)
- ගායකයෝ (57)
- ගායිකාවෝ (26)
- ගීතය (17)
- චිත්රපටිය (142)
- චිත්රය (7)
- ඡායාරූප (3)
- ජීවිත විත්ති (181)
- ටෙලි නාට්ය (96)
- නර්ථන (3)
- නැටුම් (13)
- නිවේදක (8)
- නිවේදිකා (7)
- පුවත් (208)
- පොත් (17)
- බූන්දිගෙන් (7)
- මතක සැමරැම් (148)
- වේදිකාව (208)
- සංගීතය (34)
- සංස්කෘතික (6)
- සාහිත්යය (9)
සිංහල Syndicaters Rss Feed
-
கௌண்டி தொடரில் விளையாடவுள்ள அசித்த பெர்னாண்டோ - இலங்கை அணியின் நட்சத்திர வேகப் பந்துவீச்சாளர் அசித்த பெர்னாண்டோ இங்கிலாந்தில் நடைபெறவுள்ள கௌண்டி சம்பியன்ஷிப் தொடரில் கிளாமோர்கன் அணிக்காக ஒப்பந்தம் செய்யப...6 hours ago
-
Ricky Martin - Private Emotion - Private Emotion Artist -Ricky Martin Song -Private Emotion Chord - C# [Intro]----------------------------------------------------------------------------|C#...6 years ago
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
RADIO
මේ නාට්ය ප්රබෝධය බොරුවට අටවපු එකක්
Thursday, September 6, 2012
ධර්මසිරි බණ්ඩාරනායක
ශේක්ෂ්පියර්ගේ ‘ජුලියස් සීසර්’, ‘මැක්බත්’, ‘කිං ලියර්’ වැනි නාට්ය වගේම සාර්ත්රේගේ මේ නාට්යයත් සර්වකාලීනයි; සර්වභෞමිකයි කියලා ඔබ හිතනවද?
ඔව්. සාර්ත්රේ මේ නාට්යය ලිව්වේ දෙවැනි ලෝක මහා යුද්ධය ඉවරවුණයින් පස්සේ. හිට්ලර් ප්රංශය තුළ රූකඩ ආණ්ඩුවක් පිහිටුවලා පැටේන් ලවා කරවන ජන ඝාතනය මේ නාට්යයට පසුබිම් වෙනවා.
ඊට එරෙහිව දේශප්රේමි ජනතා ව්යාපාරයේ නැඟී සිටීම තමයි මෙයින් කියැවෙන්නේ. මිනිසුන් මරා දැමීම සම්බන්ධයෙන් මිනිසුන් තුළ ඇතිවන චලනය. ඒ චලනයට ගොදුරු වෙච්ච චරිත සමූහයක් තමයි මේ නාට්යයේ පාත්රවර්ගයා. මං හිතන්නේ මේ අත්දැකීම මොන රටකටත් මොන කාලයටත් පොදුයි.
ඔබ අවසාන වතාවට නිෂ්පාදනය කළේ ‘ට්රෝජන් කාන්තාවෝ.’ ඒ 1999 දී. ඉන්පසු නව නිෂ්පාදනයක් නොකරන ඔබ ඔබේ මුල් නාට්ය දිගින් දිගටම ප්රති නිෂ්පාදනය කරනවා.
ඔව්. මම මීළඟට ‘යක්ෂා ගමනය’ ප්රති නිෂ්පාදනය කරනවා. එතකොට මගේ නාට්ය පහම ප්රදර්ශන මට්ටමේ තිබෙනවා. මගේ හැම නාට්යයක්ම අනාගත වාක්ය. අනාගතයට අවශ්ය දේ කියැවෙන නාට්ය. ඒත් එදාට වඩා අද මේ නාට්ය දිහා සිහි බුද්ධියෙන් යුතුව බැලිය හැකි වාතාවරණයක් තිබ්බත් ඒ කියැවෙන දේ අදටත් ලංකාව තේරුම් අරගෙන නැහැ.
කෙසේ වෙතත් පසුගිය දශක දෙක තුළ සිංහල වේදිකාවේ අඛණ්ඩව රැඳී සිටියේ ඔබත් ජයලත් මනෝරත්නත් පමණයි.
ඇයි පරාක්රම නිරිඇල්ල? අපිට කිසියම් වගකීමක් තියෙනවා. අද නාට්ය කලාවේ ප්රමිතිකරණය කඩා වැටිලා. සුගතපාල ද සිල්වාගේ ‘මරාසාද්’ නාට්යයෙන් පස්සේ ඒවගෙ ඉහළ ප්රමිතියකින් යුතු නිෂ්පාදනයක් අදටත් මම අපේ වේදිකාවේ දැකලා නැහැ. ඒ නිසා ඒ ගැන මගේ විවේචනයක් තිබෙනවා.
අද කිසියම් නාට්ය ප්රබෝධයක් දක්නට ලැබෙනවා කියා ඇතමුන් කියනවා.
මේක බොරුවට අටවපු ප්රබෝධයක් මිස සැබෑ ප්රබෝධයක් නෙමෙයි. අද ඇතමුන් නාට්යකලාව තක්කඩි ව්යාපාරයක් බවට පත්කර ගෙන.
අද වේදිකාව ‘විනෝද සමයක්’ විම නිසා ඇතැම් ප්රේක්ෂකයන් අහන්නේ ‘සිංහබාහු’ නාට්යයේත් කොමඩි තියෙනවද කියලයි.
මේක ඛේදවාචකයක්. එදා ‘සාජන්ට් නල්ලතම්බි’ බලලා හිනාවුණු ප්රේක්ෂක පිරිසක් ආයෙත් ඉන්නවා. ඒත් එදා අපේ මහා නාට්යකරුවන්ට පුළුවන් වුණා ඒ රැල්ල පරාජය කරන්න. 1985 රාජ්ය නාට්ය උලෙළෙදි ‘සාජන්ට් නල්ලතම්බි’ නාට්යය ඉහළ තැනක තැබීමේ රාජ්ය වුවමනාවක් තිබුණා. ඒත් නාට්ය උලෙළේ හිටපු බන්දුල ජයවර්ධන බඳු ප්රවීණ නාට්යකරුවන් එයට ඉඩදුන්නේ නැහැ. අද ප්රබුද්ධයි කියන නාට්යකරුවන් පවා අවර ගණයේ නාට්යවලට දායක වෙලා.
’ධවල භීෂණ’ නාට්යයෙන් කියැවෙන්නේ විමුක්ති අරගලයක් ගැන? එහි චරිත ප්රංශ විමුක්තිකාමින්. මේක ‘ධවල භීෂණ’ මුල් නිෂ්පාදන අවදියේ JVPඑක වැරදි කොනින් අල්ල ගත්ත නේද?
මේ නාට්යයත් එක්ක ගැළපෙන සිදුවීම් කීපයක් තිබුණාට ප්රංශයේ දේශප්රේමි ජනතා ව්යාපාරයයි, අපේ රටේ තිබුණු දේශප්රේමි ජනතා ව්යාපාරයයි හාත්පසින්ම වෙනස්. ඒ නිසාම මේක නාට්යයට අනතුරක් බවට පත්වෙනවා. කොටින්ම අපිට නාට්යය නතර කරන්න සිදුවෙනවා. මට ආරක්ෂාව පතා රටින් පැනලා යන්න සිද්ධ වෙනවා.
සාර්ත්රේගේ මුල් නාට්ය පිටපතේ යටිපෙළින් කිසියම් දර්ශනයක් දිවෙනවා. ඔබ ඒක ග්රහණය කරගත්තේ මොන විදියටද?
සාංදෘෂ්ටිකවාදය ඇතුළේ තමයි සාර්ත්රේ තම චරිත පිහිටුවන්නේ. චරිත ඇතුළෙම ඇතිවන ප්රතිවිරෝධතා පිළිබඳ ඔහු සැලකිලිමත්ව තිබෙනවා. මේ නාට්යයේ චරිත ඔවුන්ගේ පාපොච්චාරණයේදි කියන දෙයක් තමයි “මම මරණයට බය නෑ. නමුත් මං මැරෙන්න බයයි” යන්න.
ඔබ අලුත් නළු නිළි පිරිසක් හොයා ගත්තේ කොහොමද? අද ‘මනමෙ’, ‘සිංහබාහු’ වැනි මහා නාට්යවලත් රඟපාන්නේ ටෙලිනාට්ය නළු නිළියන්.
රූපවාහිනියෙන් ආපු නළුනිළියන් තමන්ගේ ජනපි්රයත්වය මත වේදිකාව ආක්රමණය කරලා තියෙනවා. ටෙලිනාට්ය නළුනිළියන්ට පිටපතේ දෙබස් මතක නැහැ. ඇයි? ටෙලි නාට්යයේ කියවන්න තියෙන්නේ ‘ලයින්’ දෙකතුනයිනේ. ඒ නිසා ඔවුන් රඟපාද්දි ප්රේක්ෂකයන් ඔවුන්ට ‘හූ’ කියන මට්ටමට අද නාට්ය වැටිලා තියෙනවා. අද නළුනිළියන් ‘අරූ - අරකි’ කියන මට්ටමට වැටිලා ඉවරයි.
අපේ වේදිකාවේ නූතනවාදි ප්රවේශය ගැන ඔබ මොකද හිතන්නේ. විශේෂයෙන් බුද්ධික දමයන්ත වගෙ නාට්යකරුවන්ගේ නිර්මාණ ගැන?
ඔවුන්ගේ අරමුණ රාජ්ය නාට්ය උලෙළ නියෝජනය කිරීම පමණක් නම් එහි අර්ථයක් නැහැ. තමන්ගේ නාට්ය සඳහා හොඳ ප්රේක්ෂාගාරයක් ගොඩනැංවීමයි කළ යුත්තේ. ඔවුන්ගේ නාට්යයක දර්ශන වාර සංඛ්යාවට වඩා ඔවුන් හදපු නාට්ය සංඛ්යාව වැඩියි.
’ධවල භීෂණ’ නාට්යයට 1990 රාජ්ය නාට්ය උලෙළේදී ලැබුණු සම්මානය ඔබ පිළිගත්තත් අදාළ තෑගි මුදල ප්රතික්ෂේප කළා. ඒ බහුජාතික සමාගම්වලට විරෝධය පෑම සඳහා. එසේ කරපු ඔබ අද රාජ්ය නොවන සංවිධානවලින් යැපෙනව කියල කෙනෙක් චෝදනා කළොත්?
ඒකේ කිසිදු වරදක් නැහැ. ‘ඩොලර් කාක්කෝ’, ‘ජාත්යන්තර කුමන්ත්රණකාරයෝ’, ‘දේශද්රෝහියෝ’ මේවා තමයි මිනිසුන් වටේ එල්ලලා තියෙන තහඩු කෑලි. හැබැයි යථාර්ථයට මුහුණ දෙනකොට මේවා ඔක්කොම ගැලවිලා යනවා.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment