කෙනෙක් පැමිණියහොත් ආපසු යා යුතුය. එසේ පැමිණෙන්නේ කවදාදැයි හෝ යන්නට නියමිත දවස කවදාදැයි හෝ අපට කිව නොහැකිය. මාස ගණනාවකට මත්තෙන් රෙබෙකා නිර්මලී ‘සරසවිය’ට පැමිණියාය. ඒ මොහොතේ ඇය ආපසු යද්දී යළි කිසි කලෙක ඇය අප හමුවන්නට එන්නේ නැතැයි සිතුණේ නැත. එහෙත් ඊයේ එනම් බදාදා අලුයම ඇය සදහටම යන්නට ගියාය. සති කිහිපයක් පුරා රෙබෙකා යළි නොඑන වග නම් අප ඉඳුරාම දැන සිටියෙමු. එහෙත් එය බොරුවක් යැයි සිතා සිත රවටා ගෙන ඇගේ සුවබර මරණය කල් දමන්නට අප සිතින් පැතුවෙමු. අප පමණක් නොව ඇගේ සහෝදර නළු නිළියන් අවසාන මොහොතේ පවා බෝධි පූජා පවත්වමින් ඇයට සෙත් ශාන්තිය පැතූහ. අයට නියමිත දින නියමිත පරිදි ඇය වෙන්ව ගියාය.
රෙබෙකා නිර්මලී ඇය අප දන්නා නාමයයි. එහෙත් ඇයගේ සැබෑ නම හෙට්ටිආරච්චිගේ රෙබෙකා නිර්මලා පෙරේරාය. කැලණියේ ඉපිද අනුරාධපුරයේ හැදී වැඩුණු ඇය ඉගෙනුම ලැබුවේ අනුරාධපුර කුරුන්දන්කුලම, නිවත්තකචේතිය සහ මොරටුව ද සොයිසා යන විද්යාලවලිනි.
කලා ලොවට පිවිසෙන්නට ඇය උත්සාහ කරනුයේ යොවුන් වියට පිවිසෙද්දීමය. එහෙත් එහි සැබෑ මිනිසුන් මෙන්ම තක්කඩින් ද සිටින බව ඇය පළමුව වටහා ගත්තේ නැත. පසුව ඇයට මුල් වරට රංගනයට වරම් ලැබෙනුයේ බර්ට්රම් නිහාල් අධ්යක්ෂණය කරනු ලැබූ ගම්පෙරළිය ටෙලි වෘතාන්තයෙනි. මුලින් එහි ප්රධාන චරිතයට තෝරා ගනු ලැබුව ද ඇයට රඟපාන්නට ලැබුණේ සුළු චරිතයකි. ඉන් සෑහීමකට පත්වන්නට ඇය හිත හදා ගත්තාය. නමුත් දෛවය ඉක්මනින් ඇයට යුතුකම ඉෂ්ඨ කළාය. ජයන්ත චන්ද්රසිරි නම් එවක තරුණ නිර්මාණකරුවා සිය මුල්ම ටෙලි නිර්මාණයෙන් මෙරට ටෙලි නාට්ය කලාව උඩු යටිකුරු කළේය. ඒ වෙද හාමිනේ ටෙලි වෘතාන්තයෙනි. සුරූපී රෙබෙකා එහි වෙද හාමිනේ වන්නට වරම් ලැබුවාය. එපමණක් නොව සිය නවක නිළියගේ නිර්මලා යන නාමය නිර්මලී ලෙස හඳුන්වන්නට ජයන්තට හැකි විය.
‘සඳකැන් දහරින් දෙනුවන් වැසිලා
දෙනුවන් කැල්මෙන් පියුමන් සැලිලා
මේ ගීතය ඇයගේ රුවත් සමඟ අපට සදාකාලිකවම මෙරට ටෙලි නාට්ය ඉතිහාසයේ ස්ථිර වූයේ එලෙසය. එතැන් පටන් රෙබෙකා චරිතාංග නිළියක ලෙස සිය කුසලතාව ටෙලිවිෂනය හරහා ඉස්මතු කර වූවාය. අන්තස්සරයෝ, සොහොයුරෝ, මිණිපුර හටන, ස්වයංජාත, නිසල විල ටෙලි වෘතාන්ත ඔස්සේ ඇය දක්ෂ නිළියක ලෙස අපේ හදවත් තුළ සදාකල් ලැගුම් ගත්තාය. ඇය සිනමාවට පිවිසියේ ජයන්ත චන්ද්රසිරිගේ අග්නි දාහය ඔස්සේය.
ඇය වඩාත් හඳුන්වාදිය හැක්කේ ටෙලිවිෂන් නිළියක හැටියටය. ටෙලිවිෂනය තුළ ඇය නිකම්ම පෙනී සිටින ගැහැනියක නොවුවාය. තමා රඟපෑ සෑම චරිතයකටම නිශ්චිත වටිනාකමක් දෙන්නට ඇයට හැකිව තිබිණ. ඇය අවසාන භාගයේ ලන්ඩනයේ රූගත කළ රොඩ්නි විදානපතිරණගේ ඉරසේවය චිත්රපටයේ ද රඟපෑවාය. ඇය රංගන ජීවිතය ආරම්භ කළ ජයන්ත චන්ද්රසිරිගේ මාහැඟි චිත්රපටයක් ඇයගේ ජීවිතයේ අවසාන රංගනය රූගන්වන්නේ යැයි කිසිවකු හෝ සිතුවේ නැත. ඒ මහරජ ගැමුණු චිත්රපටයයි.
රෙබෙකා මුලුමහත් ක්ෂේත්රය පුරාම සියල්ලන්ගේම හොඳහිත දිනාගත් එකියක වූවාය. බොහෝ කලාකරුවන් මෙන් හදවතින් හඬා වැටෙද්දී මුහුණින් සිනාසෙන්නට ඇයට හැකියාව තිබුණි. පුරා වසර අටක්ම ඇය පිළිකා රෝගයෙන් පීඩා වින්ද බැව් දන්නේ ටික දෙනෙකි. එය සියල්ලන්ගෙන්ම සඟවා තම ජීවිතය ඉදිරියට ගෙනියන්නට ඇයට හැකියාව තිබිණ. රෙබෙකා කෙතරම් ක්ෂේත්රයේ හොඳහිත දිනා සිටියාද යත් ඇගේ රෝගී බව අනාවරණයවීමත් සමඟ ඈ වෙනුවෙන් කටයුතු කරන්නට බොහෝ දෙනා එකවර ඉදිරිපත් වූයේ කැඳවීමකින් තොරවය. ඒ කිසිවකුට හෝ ඇයගේ ගමන වලකාලන්නට හැකියාව නොතිබිණි. ඒ ජීවිතයේ හැටිය. ජීවිතය කියන්නේ ඒකටය.
සොඳුරු රුව අනුක්රමයෙන් ගිළිහී ගොස් වේදනාවේ දැඩි පීඩනයට හසුව වෛද්යවරුන්ගේ හා හෙදියන්ගේ කාරුණික ප්රතිකර මැද මරණය එනතුරු ඇයට ඉවසා සිටින්නට සිදුවිය. අවසානයේ ඊයේ අලුයම ඈ සදහටම නෙත් පියාගත්තාය. ඒ වනවිට ‘සරසවිය’ පුවත්පත මුද්රණය සඳහා සියල්ල සූදානම් තිබිණි. එහෙත් කාගෙත් ආදරය දිනූ ඇය වෙනුවෙන් පුවත්පත ප්රමාද කිරීම නොකළ හැක්කක් නොවේ. රෙබෙකාට යන්නට යැයි කියන්නට රසික ඔබේ මෙන්ම ක්ෂේත්රයේ අයටද අපටද බැරිය.
එසේනම් රෙබෙකාට කියන්න වන්නේ ‘ගිහින් එන්න’ කියාය.
‘නැවත එන්න’. ඒ අවුරුදු හතලිස් අටක් වැනි කෙටි කලකදී ආපසු යන්නට නම් නොවේ.
එය නිසැකවම ඔබගේ ද පැතුම වනු ඇත.
සටහන – ප්රසාද් සමරතුංග
සේයාරුව – දයාන් විතාරණ
http://www.sarasaviya.lk/2014/08/14/?fn=sa14081461
0 comments:
Post a Comment